poniedziałek, 13 listopada 2017

dyniowo-piernikowe lody bananowe z masłem orzechowym // gingerbread pumpkin peanut butter "nice cream"


E N G L I S H  B E L L O W 

Lody kocham do tego stopnia, że nie ważna dla mnie pora roku. Jem je wiosną, latem, jesienią i zimą. Zmieniają się głównie tylko ich smaki. Latem są one bardziej owocowe, zimą i jesienią bardziej korzenne - uwielbiam cynamon, goździki czy kardamon... Najszybszym sposobem na wegańskie lody są...banany! Na blogu jest już przepis na lody czekoladowo-kokosowe z bananów i lody o smaku solonego karmelu również z bananów. Dzisiaj czas na kolejny przepis na bananowe lody, często hashtagowane jako #nicecream :) Skoro powoli zbliżamy się do zimy (mama ostatnio powiedziała mi, że w Polsce był już pierwszy śnieg!), lody będą również w jesienno/zimowym klimacie - z dodatkiem korzennych przypraw i dyni. Do tego też porcja masła orzechowego i jesteśmy w lodowym niebie... Najlepiej smakują jedzone na kanapie, pod ciepłym kocykiem i przy kaloryferze :P 
Przepis pochodzi z książki Pawła Ochmana "Pyszności z roślin", moją recenzję tej książki możecie przeczytać >>TUTAJ<<









DYNIOWO-PIERNIKOWE LODY BANANOWE 
Z MASŁEM ORZECHOWYM
2 porcje (lub jedna dla łasucha :))


3 średnie dojrzałe banany, obrane, pokrojone w plasterki i zamrożone
3 łyżki puree z dyni >>przepis na domowe<<
2 łyżki masła orzechowego (użyłam migdałowego bo tylko takie miałam, ale z fistaszków sprawdzi się równie dobrze)
2 łyżki syropu z agawy lub innego (pominęłam bo miałam bardzo dojrzałe banany)
łyżeczka przyprawy do piernika >>przepis na domową<<

Do malaksera lub blendera kielichowego włożyć wszystkie składniki i zmiksować na gładko. Masa powinna mieć gładką konsystencję. Czasem jest tak że trzeba co ok. 30s przerywać miksowanie i zgarniać masę ze ścianek. Od razu przekładamy lody miseczek i podajemy. Przed podaniem można włożyć je na kilkanaście minut do zamrażarki, aby miały twardszą konsystencję. Ja swoje udekorowałam wegańskim sosem kokosowo-czekoladowym :) Smacznego!





E N G L I S H  V E R S I O N 

GINGERBREAD PUMPKIN PEANUT BUTTER 
"NICE CREAM"
2 servings (or 1 for big ice cream lovers ;))


3 medium ripe bananas, peeled, sliced and frozen
3 tbsp pumpkin puree
2 tbsp peanut butter (I used almond butter because I had only that kind but you can use your favourite nut butter)
2 tbsp agave or maple syrup (I didn't add any sweetener because my bananas were very ripe)
1 tsp pumpkin spice

Place all the ingredients in the food processor or blender and blend until smooth. At first the banana slices can look crumbly but keep blending and scraping it down your food processor. When your banana mixture is soft and creamy put it to the bowls and serve immediately or cool in the freezer for few more minutes. I served my nice cream with coconut-chocolate sauce by Sweet Freedom and it's so good and additive! :D Enjoy :) 



PRZYGOTOWAŁAŚ/EŚ TEN PRZEPIS?
BĘDZIE MI MIŁO, JEŚLI PODZIELISZ SIĘ JEGO ZDJĘCIEM I OPINIA! :)
WYŚLIJ JE NA anytrami@o2.pl

NASTĘPNIE ZDJĘCIE ZOSTANIE OPUBLIKOWANE W SPECJALNEJ GALERII! :)

5 komentarzy:

  1. Już nawet robiłyśmy w tym roku takie lody ale obecnie choróbsko nas trzyma i musimy rozstać się na jakiś czas z takimi deserami :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe i na pewno smaczne połączenie :)
    Obecnie rzadko jadam lody, zimą to chyba mi się to nie zdarza, ale latem wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie da się ukryć, że wygląda to naprawdę bardzo pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi również nie przeszkadza pora roku, lody mogę jeść zawsze, dyni mam teraz pod dostatkiem dlatego chętnie wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o tym przepisie?

INSTAGRAM @plantbasedmartyna