niedziela, 25 lutego 2018

magazyn vege - luty 2018


Hej! Znacie magazyn vege? Mam nadziej臋, 偶e jeste艣cie regularnymi czytelnikami ;) Zosta艂am zaproszona do wsp贸艂pracy przez magazyn i z wielk膮 rado艣ci膮 og艂aszam Wam, 偶e teraz co miesi膮c znajdziecie na blogu jego recenzj臋! Je艣li jeszcze nie czytacie magazynu vege, mam nadziej臋, 偶e uda mi si臋 Was do tego zacheci膰! :) A wi臋c...co takiego znajdziemy w lutowym numerze?




Luty kojarzy si臋 z...mi艂o艣ci膮? Tak, mam tu na my艣li Walentynki, 14 lutego... ;) W lutowym magazynie vege znajdziemy pare ciekawych artyku艂贸w na temat mi艂o艣ci. Co jest fajne to to, 偶e ten temat zosta艂 opisany z r贸偶nych punkt贸w widzenia i dzi臋ki temu jest przedstawiony w bardzo interesuj膮cy spos贸b. Jest co nieco o mi艂o艣ci w艣r贸d zwierz膮t a tak偶e o mi艂o艣ci do siebie.


Je艣li ju偶 o Walentynkach mowa, to oczywi艣cie w magazynie znajduje si臋 pare przepysznie wygl膮daj膮cych walentynkowych przepis贸w z udzia艂em, oczywi艣cie, czekolady, ale nie tylko ;) Przepisy te jednak s膮 moim zdaniem uniwersalne i sprawdz膮 si臋 na ka偶d膮 inn膮 okazj臋, nie tylko na Walentynki! W cz臋艣ci przepisowej znajdziemy te偶 troch臋 inspiracji na modny ostatnio warzywny makaron. Pr贸bowali艣cie go kiedy艣? Je艣li nie, koniecznie spr贸bujcie przepisu na tagliatelle z kalarepy lub spaghetti z marchewki z magazynu!




Zastanawiasz si臋 co powiniene艣 suplementowa膰? Wiele os贸b ma z tym problemy i nie wie, co tak naprawd臋 jest niezb臋dne w ro艣linnej suplementacji. Artyku艂 Eryka Wa艂kowicza b臋dzie w tej kwestii bardzo pomocny!


S膮 tu jacy艣 fani czekolady? Jestem pewna, 偶e tak... ;) Dzieki magazynowi vege dowiecie si臋, jak zrobi膰 z niej u偶ytek nie tylko w kuchni, ale i w...艂azience? Maseczka do w艂os贸w czy peeling z czekolady? O tak... Aczkolwiek w moim przypadku ta maseczka pr臋dzej znalaz艂aby sie w mojej buzi, ni偶 na w艂osach... :p

W magazynie r贸wnie偶 jak zwykle zobaczymy pi臋kne makija偶e w wykonaniu Kasi Konopy, kt贸ra tym razem postawi艂a na ch艂odne barwy. Makija偶e s膮 odwa偶ne i intensywne, ale bardzo mi si臋 podoba艂y! By膰 mo偶e gdy kiedy艣 b臋d臋 chcia艂a zaszale膰 i zrobi膰 mocny makija偶 zainspiruj臋 si臋 jednym z nich ;)


Nast臋pnie w magazynie przeczytamy dwa bardzo ciekawe wywiady - jeden z Ann膮 Matysiak (znana aktorka i tancerka), kt贸ra w wywiadzie opowiada troch臋 o swojej karierze, a tak偶e i od偶ywianiu - ro艣linnym oczywi艣cie oraz o samoocenie.




Drugi wywiad to wywiad z Melanie Joy, autork膮 TED'x Talk na temat karnizmu. Jestem pewna, 偶e wiele z Was napewno ju偶 ten termin s艂ysza艂o i widzia艂o jej wyst膮pienie, jednak je艣li wci膮偶 nie wiecie o czym mowa - koniecznie zajrzycie na YouTube i wyszukajcie to wyst膮pienie! Wywiad z Melanie jest wart przeczytania, opowiada ona w nim o wspomnianym wcze艣niej karnizmie, a tak偶e o swoich ksi膮偶kach (M. Joy jest autork膮 ju偶 trzech ksi膮偶ek!)



Kolejnym artyku艂em kt贸ry bardzo mnie zaciekawi艂 by艂 artyku艂 na temat wega艅skiego 偶ywienia zwierz膮t domowych. Sama jestem w艂a艣cicielk膮 (no, mo偶e nie teraz gdy mieszkam w UK :( ) kota Simby, kt贸rego kocham ca艂ym sercem i bardzo wa偶ne jest dla mnie, ale by艂 zdrowy. Sama staram sie dbam o swoj膮 w艂asn膮 diet臋 jak tylko mog臋, a mojego kota traktuj臋 prawie jak moje dziecko wi臋c r贸wnie wa偶ne jest dla mnie, aby zapewni膰 mu wszystkich niezb臋dnych minera艂贸w i sk艂adnik贸w od偶ywczych. Je艣li zastanawiacie si臋 czy dieta ro艣linna w przypadku zwierz膮t domowych nie jest dla naszych pupili szkodliwa - zajrzycie na stron臋 46 w lutowym vege!


Artyku艂 o "udomowianiu" dzikich zwierz膮t wr臋cz mnie zaszokowa艂. Nie by艂am 艣wiadoma, 偶e ten trend tak pr臋偶nie rozwija si臋 w Polsce, i 偶e teraz na komunie zamiast roweru dostaje si臋 je偶a pigmejskiego... To przykre do jakiego stopnia ludzie podporz膮dkowuj膮 sobie zwierz臋ta i do czego s膮 zdolni dla pieni臋dzy :(

Jestem mi艂o艣niczk膮 g贸r, wi臋c ca艂y artyku艂 (oraz zdj臋cia) dotycz膮cy Sardynii prawie 偶e po艂kn臋艂am. G贸ry s膮 pi臋kne i imponuj膮ce, a jeszcze bardziej imponuj膮ce i inspiruj膮ce jest czytanie o ludziach, kt贸rzy po nich biegaj膮! Biegaj膮 ultra maratony!


To oczywi艣cie nie wszystko co znajdziecie w lutowym magazynie vege, opisywa艂am Wam tutaj par臋 artyku艂贸w kt贸re przyku艂y moj膮 uwag臋, jednak ca艂y magazyn jak zwykle prezentuje 艣wietny kontent i jest wart przeczytania od deski do deski, a raczej od ok艂adki do ostatniej strony ;)


11 komentarzy:

  1. Mam ten numer (nawet teraz w poci膮gu :)), ale jeszcze nie sko艅czy艂am czytac :)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Super :) Ja przeczyta艂am magazyn bardzo szybko :D

      Usu艅
  2. Znam, czytam i co miesi膮c pisz臋, fajnie, 偶e do nas do艂膮czy艂a艣 :-)

    OdpowiedzUsu艅
  3. Bardzo dzi臋kuj臋 za mi艂e s艂owa i ciesz臋 si臋, 偶e lutowe makija偶e Ci si臋 spodoba艂y 馃挏

    OdpowiedzUsu艅
  4. Cze艣膰! Trafi艂am na tw贸j blog szukaj膮c przepisu na kotleciki z soczewicy i przepad艂am :) 艢wietne przepisy, kt贸re od razu chcia艂oby si臋 wypr贸bowa膰. Idealnie trafiasz w m贸j gust smakowy <3 B臋d臋 zagl膮da膰 regularnie :)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi mi艂o to czyta膰, dzi臋kuj臋! <3

      Usu艅
  5. Oby wi臋cej takich magazyn贸w :D

    OdpowiedzUsu艅
  6. Chyba zaczn臋 prenumerat臋 tego czasopisma bo tu w Norwegii nie ma polskiej prasy a lubi臋 takie artyku艂y :)

    OdpowiedzUsu艅

Co s膮dzisz o tym przepisie?

INSTAGRAM @plantbasedmartyna