poniedziałek, 21 maja 2018

bananowo-sezamowe brownie z fasoli // banana-sesame bean brownie


E N G L I S H  B E L L O W 

Wybaczcie przerwę w dostawie przepisów! Miałam ostatnio ciężki okres - eseje, egzaminy, dużo dużo pracy, mało mało czasu... Skończyłam właśnie pierwszy rok na uniwersytecie! Jednak czasu wcale więcej nie mam, bo bardzo dużo pracuje, ale postaram się teraz częściej do Was pisać! <3
Wciąż sezamowe smaki się mnie trzymają... ;) Tym razem przemyciłam trochę sezamu w...brownie! No i w zasadzie nie tylko sezam, a także i...fasolę! Poprzednio były sezamowe ciastka z ciecierzycy >>KLIK<<, teraz czas an bananowo-sezamowe brownie z fasoli :) W każdym razie - warzywa strączkowe w wypiekach sprawdzą się świetnie! W ogóle nie czuć ich smaku i z tego względu jest to idealny sposób aby jeść ich nieco więcej. W wypiekach typu brownie sprawdzają się jeszcze lepiej dając ciastu prawdziwie zbitą, wilgotną strukturę. Do mojego brownie dodałam odrobinę kawy oraz tahini, aby nieco podkręcić smak, ale może zastąpić ja masłem orzechowym lub zupełnie pominąć ;) Dzięki użyciu bardzo dojrzałych bananów ciasto nie wymaga dużego dosładzania, co również jest jego zaletą. Ja do posłodzenia użyłam, tak jak zazwyczaj, erytrolu, aby ciasto było "bezcukrowe".
P.S. UWAGA!!! W sobotę (26.05) nazwa bloga zostanie zmieniona, tak jak ogłosiłam jakiś czas temu. Nowa nazwa będzie brzmieć eating-plants.blogspot.com a więcej szczegółów możecie przeczytać w poprzednim poscie >>KLIK<< :)






BANANOWO-SEZAMOWE BROWNIE Z FASOLI
keksówka ok. 20cm


250g bananów - waga po obraniu ; użyłam dwóch dość sporych (około połowę jednego banana odkładamy do dekoracji)
260g białej fasoli ; ugotowanej samodzielnie lub z puszki
łyżka kawy rozpuszczalnej 
100g erytrolu (lub ksylitolu/cukru kokosowego/trzcinowego/itp)
30g kakao
30g dowolnej mąki (użyłam orkiszowej - sprawdzi się większość mąk, nawet te bezglutenowe)
2 łyżki tahini (można zastąpić masłem orzechowym lub pominąć)
łyżeczka sezamu do posypania wierzchu ciasta
łyżeczka ekstraktu z wanilii

Banany wraz z fasolą miksujemy na gładką masę, dodajemy pozostałe składniki i dokładnie mieszamy. Keksówkę o długości około 20cm wykładamy papierem do pieczenia i przekładamy do niej ciasto. wierzch posypujemy sezamem, odłożoną część banana kroimy w plasterki i układamy je na wierzchu ciasta. Pieczemy 45-50min w 180*C, następnie zostawiamy ciasto do całkowitego ostudzenia i dopiero wtedy kroimy. Po wyjęciu z piekarnika konsystencja może wydawać się nie zbyt zbita, ale po ostudzeniu ciasto bardzo dobrze "zastyga" i da się idealnie kroić :) Smacznego!



PRZYGOTOWAŁAŚ/EŚ TEN PRZEPIS?
BĘDZIE MI MIŁO, JEŚLI PODZIELISZ SIĘ JEGO ZDJĘCIEM I OPINIA! :)
WYŚLIJ JE NA anytrami@o2.pl
NASTĘPNIE ZDJĘCIE ZOSTANIE OPUBLIKOWANE W SPECJALNEJ GALERII! :)



E N G L I S H  V E R S I O N 

BANANA-SESAME BEAN BROWNIE 
20cm baking tin

250g very ripe bananas (approx. 2 large ones; put aside a half of a one banana to decorate the cake at the end)
260g cannellini beans or butter beans (tinned or home cooked)
1 tbsp instant coffee
100g Natvia erythritol (or sugar/other sweetener)
30g cocoa powder
30g flour of your choice (gluten free works as well)
2 tbsp tahini (you can use peanut butter instead)
1 tsp sesame seeds to sprinkle on top
1 tsp vanilla

Blend together bananas and beans until smooth. Add all the remaining ingredients and mix thoroughly. Line your baking tin (I used 20cm long tin) with a baking paper and transfer the cake batter into in. Sprinkle some sesame seeds on top and decorate with sliced banana (the other half you saved at the beginning). Bake for 45-50 minutes in 180*C, turn off the oven and leave the cake inside for around 1h. After taking out from the oven the cake can seem a bit 'runny' but after it's completely cool down it will be nice and solid and easy to slice. Enjoy! :)


11 komentarzy:

  1. Gratuluję pierwszego roku! :)) Mam nadzieję, że "wakacje" będą udane i fajnie je spędzisz :))
    A Twoje brownie wygląda bardzo pysznie <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy14:51

    Cześć. Myślisz, że w tym przepisie sprawdziłaby się mąka kokosowa? Pozdrawiam, Ola P.S. Gratulacje za pierwszy ukończony rok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myśle że powinna być okej :) jedynie użyłabym 20g zamiast 30g ponieważ mąka kokosowa jest bardziej chłonna ;)

      Usuń
  4. Anonimowy16:21

    a proszku do pieczenia nie trzeba?

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratulujemy ukończenia pierwszego roku :) A ciacho ma strukturę taką jaką bardzo lubimy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy białą fasolę można zastąpić czerwoną? :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy mozna je poporcjowac i zamrozic?

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o tym przepisie?

INSTAGRAM @plantbasedmartyna