wtorek, 24 stycznia 2017

WEGANIZM JEST ZA DROGI!


"Weganizm to przecie偶 taka droga dieta...", "Ale te BIO warzywa i owoce s膮 takie drogie!" itd, itd...
S艂yszeli艣cie kiedy艣 co艣 takiego? Ja niestety do艣膰 cz臋sto spotykam si臋 z przekonaniem, 偶e dieta wega艅ska jest, o dziwo, droga... Z tego co zaobserwowa艂am, bardzo wiele ludzi tak s膮dzi. Nie jest to jednak prawda, gdy偶 dieta wega艅ska* jest najta艅sz膮 z mo偶liwych :) Postanowi艂am, 偶e przeznacz臋 ca艂y filmik aby om贸wi膰 temat wiec zapraszam Was do ogl膮dania :) 

*mowi臋 tutaj o diecie wega艅skiej opartej na : (sezonowych) warzywach i owocach, produktach zbo偶owych, ro艣linach str膮czkowych, nasionach i umiarkowanych ilo艣ciach orzech贸w 


PODOBA艁 CI SI臉 FILMIK?
B臉DZIE MI MI艁O JE艢LI ZASUBSKRYBUJESZ M脫J KANA艁 >>KLIK<<
DODATKOWO, DZI臉KI TEMU JAKO PIERWSZY DOSTANIESZ POWIADOMIENIE O NOWYM FILMIE :) 

4 komentarze:

  1. hej :) Wrzu膰 mo偶e jakie艣 pomys艂y na syc膮ce owocowe koktajle na bazie np mleka sojowego ;) Mo偶e by膰 z dodatkami typu siemi臋 lniane, nasiona chia, zbo偶a ekspandowane, orzechy etc (mo偶e masz jeszcze jakie艣 inne pomys艂y). Ostatnio jestem na etapie takich lunchy i w sumie brakuje mi inspiracji ;)
    Ja zazwyczaj robi臋 po艂膮czenie jakiego艣 owocu kwa艣nego i s艂odkiego, np banan i truskawka, mandarynka i daktyle etc ;)

    OdpowiedzUsu艅
  2. Anonimowy20:30

    Trudno si臋 dziwi膰 temu, 偶e ludzie oceniaj膮 diet臋 wega艅sk膮 jako drog膮, skoro w wi臋kszo艣ci przepis贸w w g艂贸wnej roli wyst臋puje awokado, tofu, migda艂y i nerkowce NA SZKLANKI oraz mleko kokosowe i sojowe. Cz臋sto szukam jakich艣 fajnych wega艅skich przepis贸w i stwierdzam, 偶e jak na diet臋 codzienn膮 to zdecydowanie nie na moj膮 kiesze艅.

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. "Fajne wega艅skie przepisy" nie musz膮 sk艂ada膰 si臋 z wymienionych przez Ciebie sk艂adnik贸w. Mo偶na przygotowa膰 super wege danie u偶ywaj膮c str膮czk贸w, og贸lnie dost臋pnych i tanich warzyw i/lub kasz. Szczerze m贸wi膮c nie znam 偶adnego weganina, kt贸ry bazuje swoja diet臋 na tofu czy innych tego typu produktach (np. tempeh/"fake meat'y") oraz je nerkowce/migda艂y kilogramami. Takie produkty powinny stanowi膰 jedynie DODATEK do naszej diety, kt贸ry j膮 nieco urozmaici i nie ma nic z艂ego w kupowaniu i u偶ywaniu takich produkt贸w raz na jaki艣 czas. Jednak moja dieta bazuje g艂贸wnie na og贸lnodost臋pnych, sezonowych warzywach i owocach + nasionach str膮czkowych + produktach zbo偶owych, a orzechy jem w umiarkowanych ilo艣ciach. Na jedzenie nie wydaj臋 o wiele wiecej ni偶 osoby na diecie "tradycyjnej". Tak jak m贸wi臋 w filmie - to od nas zale偶y ile b臋dzie kosztowa膰 nas jedzenie na diecie wega艅skiej gdy偶 ka偶dy ma wyb贸r - mo偶na albo kupowa膰 wiele produkt贸w takie typu o jakich piszesz, lub traktowa膰 je jedynie jako urozmaicenie od czas do czasu naszej diety, a je艣膰 g艂贸wnie warzywa i owoce, kasze, str膮czki itpi itd :) Mam nadziej臋, 偶e moja odpowied藕 nieco rozwik艂a艂a Twoje w膮tpliwo艣ci, pozdrawiam :)

      Usu艅
    2. Dok艂adnie podpisuj臋 si臋 pod s艂owami Martyny ;) produkty te naprawd臋 stanowi膮 niewielk膮 cz臋艣膰 naszej diety i co bardzo istotne - je艣li o to nie zadbamy - mog膮 by膰 zakupione w kosmicznie wysokich cenach.
      Zapraszam do mnie na bloga biegiemdolodowki.pl, gdzie stworzy艂am wpis na temat tego gdzie i co kupowa膰, 偶eby nie zbankrutowa膰, a nieco urozmaici膰 diet臋 ro艣linn膮 ;)

      Usu艅

Co s膮dzisz o tym przepisie?

INSTAGRAM @plantbasedmartyna