niedziela, 24 kwietnia 2016

buraczane brownie - bez tłuszczu, glutenu i cukru


Dawno nie było tutaj przepisu na ciacho...Ostatnio też jakoś mniej piekę - chyba za sprawą małej ilości czasu. Jednak nadchodzi długa majówka i mam nadzieję, że uda mi się wtedy wypróbować trochę nowych przepisów :) Dzisiaj mam dla Was obłędne brownie z...buraka, które upiekłam co prawda jakiś czas temu, ale dopiero teraz zebrałam się napisanie o nim paru słów :) Ciasto nie zawiera tłuszczu, glutenu ani cukru, w dodatku jest z dodatkiem buraka...Czy coś takiego może być w ogóle dobre?! Powiem Wam, że to ciasto nie jest dobre...jest baaaaardzo dobre! :D Mimo braku tłuszczu i glutenu nie jest suche i utrzymuje świeżość nawet drugiego i trzeciego dnia :) Smak buraka nie jest mocno wyczuwalny - przyćmiewa go porządna ilość kakao ♥ Baaardzo polecam Wam to ciasto! Jeśli nie powiecie nikomu, z czego jest zrobione - nie domyślą się! :D 









BURACZANE BROWNIE 
foremka 18x18cm (ok.9 kawałków)


320g buraków (surowych), waga po obraniu
200ml mleka roślinnego
100g mąki gryczanej
100g mąki ryżowej
40g kakao naturalnego 
130g ksylitolu / erytrolu - wersja bezcukrowa, (lub cukru)
2 łyżeczki bezglutenowego proszku do pieczenia
1/3 łyżeczki sody oczyszczonej

Buraki kroimy w drobną kostkę i miksujemy z połową ilości mleka na puree, dodajemy pozostałe mleko i mieszamy. W misce mieszamy wszystkie pozostałe składniki i dodajemy puree z mlekiem, mieszamy dokładnie. Formę o wym. 18x18cm wykładamy papierem do pieczenia i przekładamy do niej masę. Wkładamy ciasto do piekarnika rozgrzanego do 180*C i pieczemy ok. 1h (+/- 10 minut), do "suchego patyczka". Po upieczeniu można polać polewą czekoladową lub posypać zmielonym na puder ksylitolem / erytrolem. Smacznego! :)


PRZYGOTOWAŁAŚ/EŚ TEN PRZEPIS?
BĘDZIE MI MIŁO, JEŚLI PODZIELISZ SIĘ JEGO ZDJĘCIEM I OPINIA! :)
WYŚLIJ JE NA anytrami@o2.pl
NASTĘPNIE ZDJĘCIE ZOSTANIE OPUBLIKOWANE W SPECJALNEJ GALERII! :)

14 komentarzy:

  1. jadłam ostatnio czekoladowy tort buraczany, ale takim brownie nie pogardzę! czekolady nigdy za wiele :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj musi być pyszny! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Skoro już zaczęłyśmy naszą przygodę z kasztanowym brownie to teraz czas na wersję z buraka :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałość! Musi smakować obłędnie, od jakiegoś czasu chodzi za mną takie brownie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. aż chyba upiekę, ale z mąką kokosową i kukurydzianą, wygląda super,a wszystko w domu jest, no i podoba mi się, że nie trzeba piec buraków!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda pysznie! Za mna dzis czekolada chodzi, a w takich chwilach zawsze ratuje mnie takie brownie. Pozdrawiam, Daria x

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale boskie, ale bym jadła <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Jejku, jakie apetyczne :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Anonimowy12:40

    Gratuluje wygranej! Jestes megainspiracja! Sliczna i taka zdolna ;) Aga

    OdpowiedzUsuń
  10. CZESC :) tylko gdzie można kupic proszek bezglutenowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupiłam swój w sklepie ze zdrową żywnością. Możliwe, że znajdziesz go w większych marketach, które również mają działy ze zdrową lub bezglutenową żywnością :)

      Usuń
  11. Nie ma potrzeby żadnego tłuszczu?

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o tym przepisie?

INSTAGRAM @plantbasedmartyna