poniedziałek, 2 maja 2016

chana masala vel indyjska potrawka z ciecierzycy


W sobotę zakończył się tegoroczny (już ósmy :)) Tydzień Weganizmu! Wydarzeniem kończącym to wydarzenie były Kulinarne Potyczki Bloggerów, w których miałam przyjemność brać udział :) 
Było to dla mnie cudowne doświadczenie! Dziękuję wszystkim za przybycie i przede wszystkim...za docenienie mojej potrawy, która zajęła pierwsze miejsce! ♥ Mnóstwo osób prosiło mnie o przepis, więc postanowiłam, że opublikuję go na blogu jak najszybciej i oto jest! Chana masala :) Bardzo proste, stosunkowo szybkie i co najważniejsze - przepyszne danie :) Dużą rolę grają tutaj przyprawy - jeśli macie mieszankę garam masala to super, ale i bez niej dacie radę :) Na Potyczkach jej nie użyłam, a i tak wszystkim smakowało :) W chana masala nie ma zbyt wyszukanych składników, więc albo macie je w domu, a jeśli nie to z łatwością kupicie w każdym sklepie :) Nic tylko gotować! Nie pożałuje! To danie zyskało aprobatę duuużej ilości osób więc broni się samo :) Moja wersja nie jest wersją tradycyjną, ponieważ nieco zmodyfikowałam przepis i dodałam jarmuż, ale polecam ten dodatek, bo komponuje sie bardzo dobrze!





CHANA MASALA
3-4 porcje




200g ugotowanej ciecierzycy (może być z puszki)
400g passaty / przecieru pomidorowego
kilka łyżek oleju
średnia cebula, ok. 100g (biała lub czerwona)
3 ząbki czosnku
2cm kawałek imbiru
1/4 szklanki świeżej kolendry, posiekanej
1 lub 2 zielone papryczki chili (w zależności jak ostre danie chcecie otrzymać)
1/2 łyżeczki kurkumy (do smaku) 
1/2 łyżeczki chili w proszku (do smaku, w zależności jak ostre danie chcecie otrzymać) 
1/2 łyżeczki mieszanki garam masala (można pominąć, jeśli nie masz, daj wtedy wiecej kuminu)
łyżeczka / łyżka kuminu (do smaku) 
sól (do smaku)
2 łyżki syropu klonowego
2 łyżki soku z cytryny (do smaku)
50g jarmużu, drobno posiekanego
ok. 1/2 szklanki wody



Cebulę siekamy drobno. Na dnie garnka rozgrzewamy olej i wrzucamy cebulę. Następnie do garnka przeciskamy przez praskę czosnek oraz (obrany) imbir, smażymy aż cebula zmięknie. Teraz dodajemy posiekane w drobną kostkę papryczki chili i smażymy ok. 2-3 minuty. Dodajemy kumin i smażymy ok. minutę. Następnie wlewamy passatę / przecier pomidorowy, pozostałe przyprawy (kurkuma, chili, garam masala, sól). Dodajemy jarmuż. Gotujemy całość na małym ogniu ok. 10 minut. Następnie dolewamy wodę, dodajemy ciecierzycę i gotujemy kolejne 10-15 minut. Pod koniec gotowania dodajemy kolendrę, syrop klonowy oraz sok z cytryny. Można podawać z ryżem, pieczywem lub jako samodzielne danie. Smacznego! :)



PRZYGOTOWAŁAŚ/EŚ TEN PRZEPIS?
BĘDZIE MI MIŁO, JEŚLI PODZIELISZ SIĘ JEGO ZDJĘCIEM I OPINIA! :)
WYŚLIJ JE NA anytrami@o2.pl
NASTĘPNIE ZDJĘCIE ZOSTANIE OPUBLIKOWANE W SPECJALNEJ GALERII! :)

11 komentarzy:

  1. Uwielbiamy! I zupełnie nie dziwimy się, że zajęłaś pierwsze miejsce - gratulacje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne, bardzo apetyczne fotki :)Zrobiłam się głodna!

    OdpowiedzUsuń
  3. W najbliższym czasie będę testować to danie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak żałuję że mnie tam nie było! Danie prezentuje się niesamowicie!

    platki-owsiane.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy zamiast syropu klonowego można dodać cukier? Czy syrop jest składnikiem niezbędnym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Syrop nadaje trochę innego smaku, ale w ostateczności może być i cukier :) Jeśli masz jakiś ciemny cukier (trzcinowy, muscovado) to użyj takiego, jeśli nie - niech będzie biały :) Tylko daj go odrobinę mniej niż syropu

      Usuń
  6. Świetny, prosty przepis :) Gratuluję zajęcia pierwszego miejsca, z takim daniem musiało się udać :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny przepis, i super kuszące danie! Podoba mi się..

    OdpowiedzUsuń
  8. Taką sycącą i aromatyczną miskę dania to by się zjadło :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie zrobiłam! Rewelacja, ta porcja będzie zdecydowanie za mała, bo już zniknęła połowa :) Pozdrawiam i proszę więcej takich przepisów :) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, cieszę się, że smakuje! :)) Jeśli masz zdjęcie to wyślij je na anytrami@o2.pl, a dodam je do albumu "czytelnicy gotują" na facebooku - https://www.facebook.com/media/set/?set=a.427832057363741.1073741843.154833084663641&type=3

      Usuń

Co sądzisz o tym przepisie?

INSTAGRAM @plantbasedmartyna