czwartek, 26 maja 2016

wrapy z sałaty z falafelami, bakłażanem i tahini


Ostatnio bardzo polubiłam falafele! A pamietam, że kiedy jakieś 2 lata temu po raz pierwszy raz ich spróbowałam jakoś niezbyt mi podeszły...Jak widać smak potrafi się mocno zmienić :) 
Tak samo jest w moim przypadku z bakłażanem! Jadłam go raz w życiu i od razu się do niego zraziłam i zawsze unikalam. Niedawno postanowiłam dać mu drugą szansę...i od tego czasu ciągle go kupuję! Rownież bardzo go polubiłam :) 
Dlatego dzisiaj przygotowałam danie, w którym połączyłam falafele z bakłażanem! Do tego tahini, która idealnie dopełnia smaki, a wszystko zamknięte we "wrapie" z sałaty lodowej. Lekko i pysznie! :) Idealnie danie na lato, kiedy jest upalnie i nie mamy apetytu na gorące dania.








WRAPY Z SAŁATY Z FALAFELAMI, 
BAKŁAŻANEM I TAHINI
1-2 porcje


4 liście sałaty lodowej
1/2 średniego bakłażana
2 łyzki sosu sojowego
łyżeczka oleju
opakowanie (150g) falafeli Polsoja
4 łyżeczki tahini 
świeżo mielony pieprz

Bakłażana kroimy w kostkę i podsmażamy na oleju aż zmiękknie, następnie dodajemy sos sojowy i dusimy jeszcze chwilę. Falafele przekrajamy na pół i podgrzewamy na patelni z oby stron. Na rozwiniety liść sałaty nakładamy falafele, bakłażana, posypujemy pieprzem i polewamy tahini, następnie zawijamy dokładnie (mozna dla pewności spiąć wykałaczką). Smacznego! :)



PRZYGOTOWAŁAŚ/EŚ TEN PRZEPIS?
BĘDZIE MI MIŁO, JEŚLI PODZIELISZ SIĘ JEGO ZDJĘCIEM I OPINIA! :)
WYŚLIJ JE NA anytrami@o2.pl
NASTĘPNIE ZDJĘCIE ZOSTANIE OPUBLIKOWANE W SPECJALNEJ GALERII! :)

2 komentarze:

  1. Wygląda bardzo apetycznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To nas teraz zaintrygowałaś, bo z jakieś dwa lata temu jadłyśmy po raz pierwszy bakłażan i nam nie smakował dlatego go nie kupujemy... Może warto dać mu drugą szansę :D

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o tym przepisie?

INSTAGRAM @plantbasedmartyna