niedziela, 29 maja 2016

najprostsze ciasto z rabarbarem (bez glutenu, tłuszczu i cukru)


Rabarbarowy sezon w pełni, a na blogu nie pojawił sie jeszcze przepis z jego użyciem! Ale ale, już nadrabiam i mam dla Was przepyszne ciasto, ktore tak nam posmakowało, ze piekłam je 3 razy z rzędu ♥ Mimo braku glutenu czy tłuszczu zachowuje świeżośc drugiego a nawet i trzeciego dnia, jest wilgotne i bardzo smaczne! Śpieszmy się piec ciasta z rabarbarem - sezon taki krótki :D








CIASTO Z RABARBAREM 
BEZ GLUTENU, TŁUSZCZU I CUKRU
tortownica 22cm


130g mąki jaglanej
130g mąki owsianej
         lub 260g mąki pszennej, jeśli nie zależy Wam na tym, aby było bezglutenowo :)
250-300ml mleka roślinnego (użyłam migdałowego)
150g erytrolu/ksylitolu (lub cukru)
250-300g rabarbaru 
łyżka octu jabłkowego
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
łyżeczka bezglutenowego proszku do pieczenia
10g (łyżka) mielonego siemienia lnianego

W misce łączymy mąki, len mielony, proszek do pieczenia, sodę i erytrol/ksylitol. Stopniowo dolewamy mleko, ciagle mieszajac, do uzyskania gęstej konsystencji. Rabarbar myjemy (nie obieramy) i kroimy drobno, następnie dodajemy do masy i mieszamy. Dno tortownicy wykładamy papierem do pieczenia, a boki smarujemy olejem i posypujemy mąką. Wylewamy masę do tortownicy i wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 150*C. Pieczemy ok. 15 minut, następnie zwiększamy temp. do 180*C i pieczemy ok. 40-45 minut (do "suchego patyczka"). Smacznego! :)




PRZYGOTOWAŁAŚ/EŚ TEN PRZEPIS?
BĘDZIE MI MIŁO, JEŚLI PODZIELISZ SIĘ JEGO ZDJĘCIEM I OPINIA! :)
WYŚLIJ JE NA anytrami@o2.pl
NASTĘPNIE ZDJĘCIE ZOSTANIE OPUBLIKOWANE W SPECJALNEJ GALERII! :)

14 komentarzy:

  1. Smacznie wygląda! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pysznie, aczkolwiek nie lubię rabarbaru. Chętnie podmieniłabym go chociażby na jabłka czy truskawki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawdzą się tutaj każde owoce, więc podmieniaj i piecz! :)

      Usuń
  3. Anonimowy21:16

    Można pominąć ocet??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ale dodaj wtedy ok. 2 łyżki soku z cytryny (kwas reaguje z sodą dzięki czemu ciasto jest bardziej puszyste i wyrosniete)

      Usuń
  4. Dobra, namówiłaś nas i na weekend będziemy robić ciacho z rabarbarem :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy12:34

    Ciasto wygląda bardzo smakowicie chciałam zapytać czy zamiast mąki owsianej i jaglanej można w całości dodać mąkę Żytnia? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żytnia jest bardzo ciężką maką i ciasto może być nie wyrośnięte i zakalcowate, więc polecałabym użyć czegoś lżejszego. Jeśli nie masz mąki owsianej możesz zmielić płatki owsiane w młynku do kawy / malakserze do konsystencji mąki, tak samo z kaszą jaglaną :) Ewentualnie napisz mi jakie inne mąki masz do dyspozycji, moze akurat któraś będzie OK :) Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Anonimowy20:31

      Bardzo serdecznie dziękuję pani za odpowiedź doceniam. Udało mi się kupić wszystkie wskazane mąki więc będę robiła zgodnie z wytycznymi w przepisie. Jestem początkującą gospodynią dodatkowo nigdy nie robiłam wypieków z rabarbarem i trochę się obawiam że nie wyjdzie. Jeśli tak się stanie Będę próbować dalej. Zastanawiam się tylko czy nie obrać rabarbaru, czy w cieście skórka nie przeszkadza? Pozdrawiam Marta

      Usuń
    3. Anonimowy20:34

      Mam jeszcze jedno pytanie Nie lubię marnować żywności Dlatego zastanawiam się czy gdyby ciasto zostało to czy można je zamrozić? Pozdrawiam ciepło Marta

      Usuń
    4. Anonimowy20:42

      Zamiast mleka migdałowego dodam zwykłe - Mam nadzieję że przez taki manewr ciasto nie straci na wartości Pozdrawiam Marta

      Usuń
    5. Skórka nie powinna przeszkadzać - ja nie obierałam i bylo ok :)
      Mam nadzieję, że ciasto wyszło pyszne ;) Koniecznie zdaj relację i jeśli się uda - zrób zdjęcie! Mozesz je wysłać na mój mail anytrami@o2.pl a ja umieszczę je w specjalnej galerii na FB :)
      Co do mrozenia ja tego nie robiłam, bo ciasto znikło w 3 dni, ale myślę, że jak najbardziej się nadaje. Aby je potem odmrozić wrzuć je do piekarnika rozgrzanego do 180*C na kilkanaście minut :)

      Usuń
  6. uwielbiam rabarbar w wypiekach! :)
    Sprawdzę się idealnie, a tyle można z nim kombinować <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Upieklam wczoraj.Jest okay,chociaz nie smakuje jak ciasto lecz jak chlebek z rabarbarem.

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o tym przepisie?

INSTAGRAM @plantbasedmartyna