czwartek, 2 czerwca 2016

bakłażan faszerowany wędzonym tofu


Przy okazji ostatniego przepisu na sałatowe wrapy pisałam Wam, że polubiłam się z...bakłażanem!
Teraz często wymyślałam różne przepisy z jego użyciem. Kolejnym, po wrapach, był właśnie faszerowany bakłażan. Uwielbiam faszerowaną cukinię, więc pomyślałam czemu by nie spróbowałać nafaszerować bakłażana! Bardzo mi posmakował! Teraz walczy o pierwsze miejsce z faszerowaną cukinią... :) Do środka bakłażana włożyłam wędzone tofu, które idealnie skomponowało się swoim aromatem z tym warzywem :)








BAKŁAŻAN FASZEROWANY WĘDZONYM TOFU
1 - 2 porcje 


średni bakłażan, ok. 300-350g
łyżka przecieru pomidorowego
łyżka posiekanej natki pietruszki
łyżka płatków drożdżowych
sól, pieprz, inne ulubione przyprawy do smaku

Bakłażana przekrajamy wzdłuż i wydrążamy środek, zostawiając po bokach oraz z przodu i z tylu ok. 1 cm odstępu. Wykrojony miąższ z bakłażana drobno siekamy i podduszamy na patelni (polecam dodać trochę sosu sojowego :)). Tofu rozdrabniamy widelcem na drobne okruszki, łączymy z przecierem, natką, płatkami drożdżowymi, następnie dodajemy podduszony środek bakłażana i mieszamy, Doprawiamy do smaku. Wcześniej przygotowane bakłażanowe łódeczki wypełniamy farszem i wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 180*C. Pieczemy ok. 30-40 minut, lub po prostu do momentu aż bakłażan będzie miękki (sprawdź widelcem), nie pamietam dokładnie ile czasu zajęło to dla mnie :( Podajemy z ulubionymi dodatkami, może być to ryż/kasza lub sałatka :) Ja wybrałam kiełki :) Smacznego! :)



PRZYGOTOWAŁAŚ/EŚ TEN PRZEPIS?
BĘDZIE MI MIŁO, JEŚLI PODZIELISZ SIĘ JEGO ZDJĘCIEM I OPINIA! :)
WYŚLIJ JE NA anytrami@o2.pl
NASTĘPNIE ZDJĘCIE ZOSTANIE OPUBLIKOWANE W SPECJALNEJ GALERII! :)

5 komentarzy:

  1. Uwielbiam faszerowane bakłażany, ale jeszcze nigdy nie wpadło mi do głowy by wsadzić do środka tofu! Dzięki za inspirację :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jesteśmy wprost zakochane w wędzonym tofu a że za bakłażanem nie przepadamy to koniecznie musimy spróbować go jeszcze raz w takim wydaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszna propozycja ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne połączenie.Trzeba spróbować:)

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o tym przepisie?

INSTAGRAM @plantbasedmartyna