czwartek, 18 lutego 2016

prosta pasta kanapkowa z czerwonej soczewicy {video przepis}


Z czym najczęściej jecie kanapki? Przyznajcie mi, że to bardzo dobra i przede wszystkim szybka opcja posiłku. Bierzemy chleb, jakieś dodatki i jemy. "Jakieś" dodatki. No właśnie, jakie? Często popadamy w rutynę i jemy monotonne kanapki. A monotonia w diecie to najgorsze co moze być...
Dlatego chcę Was zachęcić do urozmaicenia swoich kanapek i wypróbowania tej prostej, ale jakże pysznej pasty z czerwonej soczewicy. Zawiera dużo białka i błonnika, a mało tłuszczu, w dodatku jest bezglutenowa więc mogą jeść ją wszyscy :) Zdobyła nawet rekomendację mojego Taty, który jest zapalonym mięsożercą, a wczoraj na śniadanie zajadał kanapki z tą właśnie pastą! Chyba więcej już mówić nie muszę... ;) No, powiem może jeszcze, że składniki tej pasty z pewnością znajdą się w waszym domu, a nawet jeśli nie - z łatwością dostaniecie je w sklepie :)





Zapraszam również do obejrzenia filmiku na którym pokazuję, jak przygotować tę pastę :)
Oglądajcie w HD! :)






PASTA Z CZERWONEJ SOCZEWICY
ok. 250g pasty


150g czerwonej soczewicy
3/4 szklanki wody (do namoczenia)
1/2 - 3/4 szklanki wody (do gotowania)
średnia cebula
3 średnie ząbki czosnku
przyprawy - papryka ostra i wędzona (lub słodka), pieprz, sól (opcjonalnie)
odrobina oleju do smażenia

Soczewicę moczymy przez ok. 10-15 minut. Następnie odsączamy na sitku i przepłukujemy pod bieżącą wodą. W garnuszku zagotowujemy wodę i gdy zacznie wrzeć dodajemy soczewicę. Gotujemy ok. 10-15 minut (lub dłużej w zależności od ilości wody), następnie studzimy. W międzyczasie cebulę i czosnek kroimy w kostkę i podsmażamy na niewielkiej ilości oleju na złoto-brązowy kolor. Gdy soczewica ostygnie umieszczamy ją w mikserze, dodajemy pozostałe składniki i miksujemy na gładką masę. Przechowujemy np. w zakręconym słoiku do 5 dni w lodówce. Smacznego! :)



PRZYGOTOWAŁAŚ/EŚ TEN PRZEPIS?
BĘDZIE MI MIŁO, JEŚLI PODZIELISZ SIĘ JEGO ZDJĘCIEM I OPINIA! :)
WYŚLIJ JE NA anytrami@o2.pl
NASTĘPNIE ZDJĘCIE ZOSTANIE OPUBLIKOWANE W SPECJALNEJ GALERII! :)

22 komentarze:

  1. ja mam nadwyżkę żółtej, chyba też powstanie z niej pasta :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkie domowe roślinne pasty są super!

    Serdecznie zapraszam do siebie ;-) make-life-green.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam wszelkiego rodzaju pasty, ale z czerwonej soczewicy jeszcze nie miałam okazji próbować. Chyba się skusze chociaż kiedyś sobie ugotowałam soczewicę do obiadu i jakoś średnio mi podeszła :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Robiłyśmy kiedyś pastę z czerwonej i zielonej soczewicy :) Musimy koniecznie do nich wrócić albo nie! Musimy wypróbować koniecznie Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. szczerze Ci powiem, że osobiście uwielbiam pasty kanapkowe! :) Czy to hummus, czy z twarożku- cudo :)
    Świetną opcję tutaj podajesz, musze zapisać i wykorzystać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. super przepis - pasta genialna. U mnie co prawda w charakterze gęstego dipu do warzyw na parze ;)
    Podoba mi się Twój blog. Co prawda nie jestem weganką (ani nawet wegetarianką), ale dzięki temu, że w ostatnim czasie otworzyło się bardzo wiele restauracji wegańskich, a w internecie aż huczy od takich rewelacyjnych przepisów jak Twoje potrafię docenić walory tej kuchni. Kiedyś myślałam, że przepisy roślinne są nudne i bez smaku ;) Bardzo się myliłam i aktualnie często wybieram przepisy wegańskie na lunche i lekkie kolacje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo sie cieszę, że przepis na pastę sie spodobał :) I również bardzo cieszy mnie, że eksperymentujesz z kuchnia roślinna i lubisz ją :) Weganizm jest fajny! :)

      Usuń
  8. Anonimowy18:23

    To nasz debiut jeśli chodzio pastę z soczewicy. Przepis prosty a pasta wyszła pyszna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to super! :) Mam nadzieję, że na stałe wejdzie do Waszego menu :)

      Usuń
  9. Dziękuję za przepis. Pycha na kanapki ,widzę to też w pierogach jako farsz. Dodałam zielonej pietruszki i ominęła papryki i pieprz, gdyż odżywiam się zgodnie z grupą krwi. Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę że smakuje! :) W pierogach na pewno też będzie super!

      Usuń
  10. Jak długo można ją przechowywać? Można zrobić dzień przed imprezą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można ją przechowywać max. 5 dni w lodówce :) Jasne, możesz przygotować dzień wcześniej, będzie nawet jeszcze lepsza, bo smaki się "przegryzą" :)

      Usuń
  11. Anonimowy19:24

    Wlasnie sie zajadam, caly garnek wyszedl, czas przygotowania 15 minut;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja dodałam jeszcze 3 suszone pomidory i trochę zalewy z suszonulych pomidorów. Rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od pewnego czasu sama też dodaję do niej suszone pomidory bo świetnie razem to smakuje :) Cieszę sie że pasta podeszła do gustu! Pozdrawiam serdecznie :))

      Usuń
  13. Można dodać odsączone z oleju pomidory suszone? Ogólnie przepis prosty i wydaje się smaczny! Ostatnio za dużo u mnie ciecierzycy, więc miła odmiana. Ps, uwielbiam Twoje pomysły jedzeniowe 😍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście że można :) Sama od długiego czasu dodaje je do tej pasty i smakuje super! Śmiało modyfikuj przepis dodając ulubione składniki, zmieniając przyprawy itp... :) Koniecznie daj znać jak zrobisz tę pastę ;) Cieszę się że lubisz moje przepisy 💗

      Usuń

Co sądzisz o tym przepisie?

INSTAGRAM @plantbasedmartyna