czwartek, 25 lutego 2016

najlepsze burgery jaglane


Dawno nie było żadnego przepisu na wegańskie kotlety, które uwielbiam :) Trzeba nadrobić...
Dlatego mam dzisiaj dla Was pyszne kotlety tym razem na bazie kaszy jaglanej i marchewki. Część marchewki możecie podmienić np. na buraka - to da ciekawy efekt smakowy i wizualny :)
Świetnym dodatkiem do nich są ziarna słonecznika (lub dyni), które dodają kotletom wartości odżywczej, a także fajnego smaku :) Ja z tych kotletów zrobiłam domowe burgery - są boooskie! ♥
Wystarczy pełnoziarnista/bezglutenowa bułka, jaglany kotlet z tego przepisu, ulubione warzywa i domowy keczup lub inny dowolny wegański sos.








JAGLANE KOTLETY Z MARCHEWKĄ
ok. 10 średnich kotletów 


nieco ponad 1/2 szklanki kaszy jaglanej
2 szklanki wody
2 szklanki startej na grubych oczkach surowej marchewki (ok.220g)
1/3 szklanki słonecznika lub pestek dyni 
łyżka sezamu (najlepiej niełuskanego - ma najwięcej wapnia)
1/2 szklanki mąki kukurydzianej
2 łyżki oleju
2 łyżki sosu sojowego tamari
3 łyżki posiekanej natki pietruszki
czerwona cebula
pieprz czarny, papryka słodka i wędzona, majeranek, kurkuma 

Zagotowujemy wodę, dodajemy kaszę i gotujemy aż wchłonie wodę. Odstawiamy na ok. 15-20 min. aby nieco przestygła. W tym czasie możemy posiekać drobno cebulę. Gdy kasza lekko ostygnie, dodajemy do niej wszystkie pozostałe składniki i dokładnie mieszamy. Próbujemy masę i doprawiamy do smaku. Piekarnik rozgrzewamy do 180*C. Blachę wykładamy papierem do pieczenia. Z masy jaglanej formujemy średniej wielkości kotlety (ok. 10 sztuk), lekko je spłaszczamy i układamy na blachę. Blachę wkładamy do piekarnika i pieczemy kotlety ok. 30 minut, po 20 minutach ostrożnie przewracamy je na drugą stronę i dopiekamy jeszcze 10 minut. Można podawać je z surówką, gotowanymi warzywami lub w bułce z sosem i warzywami jako burger. Przechowujemy w lodówce do 3 dni. Smacznego! :)


PRZYGOTOWAŁAŚ/EŚ TEN PRZEPIS?
BĘDZIE MI MIŁO, JEŚLI PODZIELISZ SIĘ JEGO ZDJĘCIEM I OPINIA! :)
WYŚLIJ JE NA anytrami@o2.pl
NASTĘPNIE ZDJĘCIE ZOSTANIE OPUBLIKOWANE W SPECJALNEJ GALERII! :)

16 komentarzy:

  1. No nie wierzę właśnie wczoraj robiłam marchewkowe burgery z jaglaną,tyle że w skład wchodził jeszcze groch, chyba myślimy podobnie :D nawet był tam słonecznik (uf, chociaż bez sezamu :D). W każdym razie jestem pewna, że Twoje smakują wspaniale <3 chyba będziemy miały dziś podobny obiad (o ile jeszcze nie zjadłaś swoich xd)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha, to chyba wszystkie tak myślimy, bo u mnie też ostatnio były marchewkowe ;)

      Usuń
  2. Haha, też wczoraj montowałem burgery xd Ale soczewicowe z dodatkiem buraka (i słonecznika!) :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy10:08

    O tak! Robiłam kiedyś prawie takie same, z przepisu Jadłonomii. Niebo w gębie! Zasmakowały nawet mięsożercom :) Chyba jutro wpadną ponownie do piekarnika :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Wypchana buła po brzegi! I jak tu się nie zakochać w takim jedzeniu? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetna propozycja na lunch!

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam kotleciki - najczęściej z strączków i kasz :) właśnie niedawno robiłam marchewkowe, są idealne na obiad na kilka dni, a do tego jako lunch na uczelnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam wegańskie burgery ale z kaszy jaglanej jeszcze sama nie robiłam :) trzeba będzie spróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepis zapisany! Kocham takie burgery :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetnie wyglądają! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. uwielbiam kasze jaglaną, zainspirowałaś mnie to wykorzystania ej w wytrawny sposób ;-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyglądają bardzo apetycznie! Takich jeszcze nie jadłam i z pewnością się skuszę. Dzięki! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Anonimowy12:16

    czemu nie napisalas ze inspirowany jadłonomią ?

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o tym przepisie?

INSTAGRAM @plantbasedmartyna