wtorek, 26 lipca 2016

lody bananowe o smaku (solonego) karmelu


Lody bananowe każdy weganin pewnie zna ;) Są one dla nas wybawieniem w gorące dni! Kremowe i słodkie, w dodatku banalnie proste do wykonania i tanie ;) Za co jeszcze je uwielbiam? Za to, że można stworzyć tysiące smaków tych właśnie lodów! Za każdym razem możemy użyć innych dodatków i otrzymać deser lodowy w nowym wymiarze :) Tym razem stworzyłam lody bananowe o smaku...karmelu! To była jedna z najlepszych wersji lodów bananowych jaką jadłam! ♥ Jeśli jesteście fanami solonego karmelu wystarczy dodać do lodów szczyptę soli :) 






LODY BANANOWE A'LA (SOLONY) KARMEL
2 porcje


3 duże, dojrzałe banany (ok. 400g po obraniu)
2 łyżki masła z orzechów nerkowca (moje jest z alfa-koszyk.pl - >>KLIK<<)
6 świeżych daktyli (również użyłam tych z alfa-koszyk.pl - >>KLIK<<), jeśli używacie suszonych trzeba je wcześniej namoczyć, aby były miękkie
opcjonalnie - szczypta soli

Banany kroimy w plasterki i zamrażamy. Następnie umieszczamy je wraz z masłem z nerkowców (i opcjonalnie solą) w mikserze i miksujemy do momentu uzyskanie gładkiej i kremowej konsystencji. Pod koniec miksowania dodajemy daktyle i miksujemy jeszcze krótko, tak aby w masie pozostało trochę niezmiksowanych kawałków. Podajemy od razu. Smacznego! :)


PRZYGOTOWAŁAŚ/EŚ TEN PRZEPIS?
BĘDZIE MI MIŁO, JEŚLI PODZIELISZ SIĘ JEGO ZDJĘCIEM I OPINIA! :)
WYŚLIJ JE NA anytrami@o2.pl
NASTĘPNIE ZDJĘCIE ZOSTANIE OPUBLIKOWANE W SPECJALNEJ GALERII! :)

5 komentarzy:

  1. Uwielbiam lody z mrożonych bananów! Robiłam już truskawkowe, czekoladowe, malinowe, ananasowe oraz kiwi, a teraz czas na karmelowe :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Woooow! Mam absolutny ślinotok ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zawsze w naszej zamrażarce są porcje zamrożonych bananów xD Z daktylami też musimy spróbować :)

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o tym przepisie?

INSTAGRAM @plantbasedmartyna