piątek, 22 lipca 2016

czarny ryż z pieczonym bobem i pieczarkami


Jedliście kiedyś czarny ryż? Ja do niedawna nawet nie widziałam, że taki istnieje :) 
Zobaczyłam go w sklepie frisco.pl i postanowiłam wypróbować!
Był dla mnie zaskoczeniem, bo myślałam, że po ugotowaniu być może straci kolor i będzie bardziej, hmm...szarawy? Ale przez cały proces gotowania utrzymywał swój wyjątkowy kolor. Jest również bardzo smaczny - mi smakuje bardziej niż ryż biały :) Dodatkowo jest oczywiście nieoczyszczany ze wszelkich łusek itp. więc ma w sobie o wiele więcej wartości! Polecam Wam go wypróbować! :) Ja przygotowałam go w wersji sezonowej - z bobem. Po raz pierwszy również upiekłam bób i powiem Wam, że smakuje mistrzowsko! ♥






CZARNY RYŻ Z PIECZONYM BOBEM 
I PIECZARKAMI
2 porcje


100g czarnego ryżu (można kupić w sklepie frisco.pl)
300g bobu
150g pieczarek
łyżka oliwy z oliwek
sól, pieprz do smaku

Ryż gotujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu. Bób wysypujemy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, polewamy oliwą i posypujemy przyprawami, dokładnie mieszamy. Pieczemy ok. 25-30 minut w 200*C. Pieczarki kroimy w plasterki i podduszamy na patelni. Wszystkie składniki łączymy i podajemy. Smacznego! :)


PRZYGOTOWAŁAŚ/EŚ TEN PRZEPIS?
BĘDZIE MI MIŁO, JEŚLI PODZIELISZ SIĘ JEGO ZDJĘCIEM I OPINIA! :)
WYŚLIJ JE NA anytrami@o2.pl
NASTĘPNIE ZDJĘCIE ZOSTANIE OPUBLIKOWANE W SPECJALNEJ GALERII! :)

4 komentarze:

  1. Uwielbiamy czarny ryż :D Czerwony jemy równie często :D I co ciekawe smakują genialnie na wytrawnie jak i na słodko :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Pieczony bób! No mistrz :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Zarówno czarny ryż, jak i bób uwielbiam, więc z przyjemnością zjadłabym na obiad <3

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o tym przepisie?

INSTAGRAM @plantbasedmartyna