piątek, 8 lipca 2016

obłędny mus czekoladowy


Ten mus to dzieło przypadku...I kolejne potwierdzenie tego, że improwizowane przepisy są najlepsze! ;) Jakiś czas temu na promocji kupiłam śmietankę sojową do deserów i....zupełnie o niej zapomniałam...Gdy sobie o niej przypomniałam okazało się, że nie ma już na co czekać i jak najszybciej trzeba ją zużyć! Mus wykonuje się błyskawicznie, potem wystarczy jeszcze trochę go schłodzić i przepyszny deser gotowy! Niezwykle kremowy...po prostu obłedny! Całą rodziną się nim zachwycaliśmy i jestem pewna, że nikt nigdy nie wpadłby na to, że jest on całkowicie wegański! Być może do najzdrowszych nie należy, ale raz na jakiś czas można zaszaleć i pozwolić sobie na taką przyjemność ;) Co prawda sezon na truskawki na już dobiega końca, jednak mozna je jeszcze znaleźć na straganach lub ewentualnie użyć innych sezonowych owoców - teraz polecam maliny!










"CZEKOLADOWY" MUS
3 porcje






opakowanie (200ml) śmietanki sojowej do ubijania (użyłam TAKIEJ >>KLIK<<)
łyżka karobu (lub kakao)
łyżka kakao
1-2 łyżki ksylitolu/erytrolu (opcjonalnie, do smaku)
truskawki (ok. 200g) lub inne sezonowe owoce




Do miski przekładamy śmietankę i ubijamy ok. 2 minuty, następnie ciągle ubijając (zmniejszamy jedynie obroty na minimalne) dodajemy karob, kakao i opcjonalnie subst. słodzącą, ubijamy do wymieszania składników. Do pucharków/miseczek/słoiczków nakładamy mus i owoce. Wkładamy do lodówki na min. 2-3h, po tym czasie możemy podać deser. Smacznego! :)




PRZYGOTOWAŁAŚ/EŚ TEN PRZEPIS?
BĘDZIE MI MIŁO, JEŚLI PODZIELISZ SIĘ JEGO ZDJĘCIEM I OPINIA! :)
WYŚLIJ JE NA anytrami@o2.pl
NASTĘPNIE ZDJĘCIE ZOSTANIE OPUBLIKOWANE W SPECJALNEJ GALERII! :)


6 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo apetycznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ooo, świetna ta śmietanka :) takiej jeszcze w Polsce nie widziałam :) na pewno świetnie sprawdziła się z truskawkami, zresztą widać to po zdjęciach, a do dopiero ten smak :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A czaimy się na tą śmietankę sojową od jakiegoś czasu :P Dzięki za inspirację :D

    OdpowiedzUsuń
  4. zamiast ksylitolu użyłam daktyli :) Genialne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z daktylami na pewno był przepyszny! Cieszę się że smakował :* Jeśli masz zdjecie to koniecznie wyślij je na mojego maila (anytrami@o2.pl) a dodam je na fanpage :)

      Usuń
    2. oj niestety, kremu już nie ma, nie pomyślałam o zdjęciu :P Następnym razem! W ogóle jeśli lubisz kremy czekoladowe, to ja dość często robię taki (wersja bardzie fit). 1 dojrzałe awokado blenduję z kakaem (ja daję 1 łyżeczkę, ale to wsypujesz w zależności od tego jak bardzo kakaowe lubisz) i z 2-3 daktylami. Jeśli lubisz połączenie smaków kakao i banan, to zamiast daktyli możesz dac dojrzałego banana. Wychodzi na prawdę super. Najczęściej jemy to w charakterze pasty do kanapek. W ogóle ostatnio kombinuję z różnymi pastami kanapkowymi, jeśli chcesz mogę Ci podesłać kilka sprawdzonych przepisów :P

      Usuń

Co sądzisz o tym przepisie?

INSTAGRAM @plantbasedmartyna