czwartek, 7 września 2017

truskawkowy jagielnik z czekoladą (bez glutenu, cukru i tłuszczu) // strawberry vegan millet "cheesecake" with chocolate (gluten, sugar and fat free)



E N G L I S H  B E L L O W , S C R O L L  D O W N

Wiem, że sezon truskawkowy już dawno za nami, ale tak jak pisałam Wam ostatnio musiałam zrobić jakiś czas temu przerwę w blogowaniu i przez ten czas nie mogłam na bieżąco wrzucać przepisów i teraz nadrabiam :) A że wszystkie przepisy które dla Was mam są tak pyszneee to nie po prostu nie mogę czekać do następnego sezonu aby opublikować je dopiero wtedy! :) Do tego przepisu jak najbardziej możecie użyć mrożonych truskawek, a są one bardzo łatwo dostępne, więc nie ma wymówek! ;) 




Już od dawna chciałam wypróbować słynnego "jagielnika" czyli sernika z kaszy jaglanej. Jednak jakoś nigdy nie było mi po drodze. Potem, gdy przygotowałam go po raz pierwszy, pożałowałam, że zrobiłam to tak późno! :) Ta wersja, którą zrobiłam nie przypomina sernika w zupełności, mimo wszystko smakuje bardzo ciekawie i nie jest to zwykłe, tradycyjne ciasto. Na pewno nie będzie to ostatni jagielnik jaki przygotowałam, następnym razem spróbuję pokombinować ze smakiem tak, aby był bardziej sernikowy ;) A Wy już kiedyś przygotowywaliscie jagielnik? Jaka jest Wasza ulubiona wersja smakowa? Jeśli jeszcze go nie robiliście - czas najwyższy! Poniżej przedstawiam Wam przepis :) 





TRUSKAWKOWY JAGIELNIK Z CZEKOLADĄ
tortownica śr. 20cm


270g kaszy jaglanej
3 1/2 szklanki mleka roślinnego
500g truskawek (świeże lub mrożone - jeśli używacie mrożonych przełóżcie je do naczynia i włóżcie do lodówki na ok. 4-5h przed przygotowaniem ciasta)
1/2 szklanki erytrolu/ksylitolu/nierafinowanego cukru trzcinowego
2 łyżeczki agaru
3 łyżki mąki kokosowej (lub 5 łyżek zmielonych bardzo drobno, najlepiej w młynku do kawy, wiórków kokosowych)
sok z 1/2 cytryny
1/2 tabliczki czekolady o zaw. kakao min. 70%

Kaszę płuczemy na sitku pod zimną wodą. W garnku zagotowujemy mleko roślinne i następnie dodajemy kaszę. Gotujemy do momentu aż wchłonie całe mleko, ok. 20 minut. W połowie gotowania lub po ok. 10-15 minutach dodajemy agar i dokładnie mieszamy. Gdy kasza będzie gotowa dodajemy truskawki, erytrol/ksylitol/nierafinowany cukier trzcinowy, sok z cytryny i wszystko bardzo dokładnie blendujemy na gładką masę. Na koniec dodajemy mąkę kokosową lub zmielone wiórki i mieszamy za pomocą łyżki. Tortownicę wykładamy folią spożywczą i przekładamy do niej masę jaglaną. Pozostawiamy do lekkie ostudzenia. Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej i dekorujemy nią wierzch jagielnika. Wstawiamy ciasto do lodówki na kilka godzin, aby stężało. Po tym czasie można je kroić i podawać. Przechowujemy ciasto również w lodówce, do ok. 3 dni. Smacznego! :) 




E N G L I S H  V E R S I O N

STRAWBERRY VEGAN MILLET "CHEESECAKE" WITH CHOCOLATE
ø20cm baking tray



270g millet
3 1/2 cup plant based milk
500g strawberries (if using frozen put it to the bowl and place in the fridge 4-5h before you start to prepare the cake) 
1/2 cup erythritol/xylitol/other sweetener of your choice
2 teaspoons agar-agar
3 tablespoons coconut flour (or 5 tbsp fine ground desiccated coconut)
juice of 1/2 a lemon
50g dark chocolate, min. 70% cocoa mass

Rinse millet on the sifter. Boil plant based milk in a pot and then put the millet into it and boil until millet absorb all the liquid (about 20 minutes). After 10-15 minutes add agar-agar to the boiling millet and stir very well. When the millet is ready, add strawberries, erythritol/xylitol/other sweetener of your choice, lemon juice and blend everything until smooth and creamy. Add coconut flour or fine ground desiccated coconut and mix with a spoon. Line a round baking tray with a foil and pour millet mixture into it. Let it cool for a few minutes. Melt chocolate and decorate the top of the millet cheesecake with it. When the cake cools a bit, put it to the fridge for a few hours so it can solidify. Then slice and serve. Keep the cake in the fridge (max. for 3 days). Enjoy! :) 
MORE RECIPES IN ENGLISH >>HERE<< :) 



PRZYGOTOWAŁAŚ/EŚ TEN PRZEPIS?
BĘDZIE MI MIŁO, JEŚLI PODZIELISZ SIĘ JEGO ZDJĘCIEM I OPINIA! :)
WYŚLIJ JE NA anytrami@o2.pl
NASTĘPNIE ZDJĘCIE ZOSTANIE OPUBLIKOWANE W SPECJALNEJ GALERII! :)


7 komentarzy:

  1. Świetny pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. MY chyba jagielniki robiłyśmy już na milion sposobów :D Najbardziej smakował nam piernikowy na święta w ubiegłym roku i cytrynowy, który dzięki cytrusom bardziej przypominał klasyczny sernik :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja napewno jeszcze nie raz zrobie jagielnik! :)

      Usuń
  3. Wygląda przepysznie :)
    http://smilingshrimp.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Hejka, mam pytanie o mrożone truskawki- czy jak się rozmrożą, mam je odsączyć? Obawiam się trochę, żeby mi nie rozmoczyły ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, tak, szczerze mowiąc to odlałabym ten sok, który puszczą truskawki podczas rozmrażania :) Pozdrawiam!

      Usuń

Co sądzisz o tym przepisie?

INSTAGRAM @plantbasedmartyna