poniedziałek, 15 sierpnia 2016

kokosowe muffinki mango-jabłko


Kolejny post z kolei o muffinkach? I znów z mąką kokosową?
No cóż, tak je polubiłam, że inaczej być nie mogło ;) Tym razem już nie w letniej wersji,
a bardziej całorocznej, czy nawet jesiennej. Zrobione zostały na bazie musu jabłko-mango, który 
polubiłam od pierwszego spróbowania i pomyślałam, że bardzo dobrze powinien sprawdzić się w muffinkach. Po pierwsze nadaje im smak, a po drugie pełni także rolę zastępnika jajka :) 
Mus jabłko-mango możecie kupić w sklepie alfa-koszyk >>KLIK<< (lub w Rossmanie ;))






KOKOSOWE MUFFINY MANGO-JABŁKO
ok. 6 sztuk


75g mąki jaglanej
30g mąki kokosowej
łyżka mielonego lnu
150g musu mango-jabłko >>KLIK<<
150ml mleka roślinnego
100g erytrolu lub ksylitolu (lub innego ulubionego zastępnika cukru)
łyżeczka bezglutenowego proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej

Mąki, len mielony, proszek do pieczenia, sodę i erytrol mieszamy w misce. Dodajemy mus z mango i stopniowo, ciągle mieszajac dolewamy mleko. Przekładamy ciasto do silikonowych foremek na muffiny i wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 150*C. Pieczemy ok. 10-15 minut, następnie zwiększamy temp. do 180*C i pieczemy jeszcze ok. 20-25 minut (do suchego patyczka). Wyjmujemy muffinki z foremek i pozostawiamy do ostudzenia na kratce. Smacznego! :)


PRZYGOTOWAŁAŚ/EŚ TEN PRZEPIS?
BĘDZIE MI MIŁO, JEŚLI PODZIELISZ SIĘ JEGO ZDJĘCIEM I OPINIA! :)
WYŚLIJ JE NA anytrami@o2.pl
NASTĘPNIE ZDJĘCIE ZOSTANIE OPUBLIKOWANE W SPECJALNEJ GALERII! :) 

16 komentarzy:

  1. Muszą być smaczne, mniam ...

    OdpowiedzUsuń
  2. Niedawno robiłam ciasto jaglane z dodatkiem musu jabłkowego, więc Twoje muffinki też na pewno by mi smakowały. Zwłaszcza, że kocham wszystko co kokosowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również uwielbiam kokos :) Polecam Ci te muffinki :)

      Usuń
  3. Na pewno przepis wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Polecam :) Daj znać jak wyszły :)

      Usuń
  4. Muffinki wyglądają pysznie, mus z mango zresztą też :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obie te rzeczy jak wyglądają, tak smakują :)

      Usuń
  5. Wypróbuje, gdyż od niedawna eksperymentuje z wegańskimi przepisami :) Właśnie zajadam ciasto marchewkowe z mąką owsianą i polewą z tahini :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że eksperymentujesz :) Powodzenia i polecam również moje przepisy :)

      Usuń
  6. Jak extra wypieczone! Muszą być naprawdę pyszne :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystko mam, ale brakuje mąki kokosowej :P z innej też wyjdą? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mąka kokosowa jest dość specyficzna, ponieważ jest bardzo chłonna. Możesz zmielić bardzo drobno wiórki kokosowe ale polecam uzyć ich 2x więcej niż wspomnianej mąki kokosowej, czyli 60g :) Pozdrawiam.

      Usuń
  8. Ale pięknie wyglądają <3 Ja zazwyczaj robię na bazie startych jabłek, ale z takim musem muszą być jeszcze bardziej delikatne. I to mango <3

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o tym przepisie?

INSTAGRAM @plantbasedmartyna