czwartek, 4 sierpnia 2016

tacos z ciecierzycą i warzywami w sosie pomidorowym


Tacos to jedno z najpopularniejszych dań kuchni meksykańskiej. Ich podstawą są kukurydziane tortille. W środku zazwyczaj jest mieso wołowe, cebula, przyprawy i pomidory. Ja przygotowałam je oczywiście w wersji 100% wegańskiej :) Jako nadzienie użyłam ciecierzycy, kalafiora, cukinii, pieczarek i sosu pomidorowego. Tradycyjnych tacos nigdy nie jadłam, ale moja wegańska wersja bardzo mi smakowała i chętnie wykonam je ponownie być może z innym nadzieniem :) 
Muszelki tacos pochodzą ze sklepu frisco.pl >>KLIK<< 









TACOS Z CIECIERZYCĄ I WARZYWAMI 
W SOSIE POMIDOROWYM
ok. 8 porcji


8 muszli taco (frisco.pl)
150g ugotowanej ciecierzycy
50g kukurydzy z puszki
4 spore różyczki kalafiora
1/2 średniej cukinii
150g pieczarek
garść świeżej kolendry
ząbek czosnku
1/2 cebulki
100-150g passaty pomidorowej
pieprz, papryka ostra, sól do smaku

Kalafiora gotujemy do miękkości. Cebulę drobno siekamy i podsmażamy na malej ilości oleju na patelni, następnie dodajemy czosnek i smażymy jeszcze chwilę. Cukinię i pieczarki kroimy i dodajemy na patelni, dusimy do miękkości. Następnie dodajemy ciecierzycę, sos pomidorowy i ugotowanego kalafiora, doprawiamy do smaku. Muszle taco podpiekamy w piekarniku rozgrzanym do 190*C przez ok. 5 minut, następnie nadziewamy je warzywami i od razu podajemy. Smacznego! :)


PRZYGOTOWAŁAŚ/EŚ TEN PRZEPIS?
BĘDZIE MI MIŁO, JEŚLI PODZIELISZ SIĘ JEGO ZDJĘCIEM I OPINIA! :)
WYŚLIJ JE NA anytrami@o2.pl
NASTĘPNIE ZDJĘCIE ZOSTANIE OPUBLIKOWANE W SPECJALNEJ GALERII! :)

5 komentarzy:

  1. Bardzo smacznie ale 8 porcji :P Ja to chyba jestem smok bo jedna porcja to dla mnie ta z talerza plus surówka.. no właśnie... może zaproponujesz jakieś? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodziło o to, że wychodzi 8 muszli tacos :) A ile to będzie porcji zależy od osoby. Można zjeść i wszystkie 8 na raz, a można 2-3 :)

      Usuń
  2. Zawsze podziwiamy te apetyczne tacos ale nigdy nie jadłyśmy ;) Przepyszny farsz :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajna wersja! Zjadłabym, aż by mi się uszy trzęsły :D

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o tym przepisie?

INSTAGRAM @plantbasedmartyna