poniedziałek, 9 listopada 2015

domowa chałwa (dwa składniki!)


Z moich obserwacji wynika, że chałwę albo się kocha, albo nienawidzi... :) Do której grupy należycie? Jeśli do pierwszej - to przepis w 100% dla Was! Jeśli do drugiej...spróbujcie domowej chałwy, a być może zmienicie o niej zdanie :)




Do zrobienia domowej chałwy przymierzałam się dość długo...Jednak jakoś nigdy nie było mi po drodze i kupowałam gotowy produkt, gdy naszła mnie ochota na chałwę. Po przejściu na weganizm musiałam w końcu zmobilizować się do zrobienia własnej chałwy, ponieważ większość sklepowych zawiera składniki odzwierzęce... :( Nie ma jednak co żalować - domowa chałwa jest o wiele lepsza! To po pierwsze...A po drugie - nie zawiera żadnych nie potrzebnych składników. Ma w sobie tylko to, z czego prawdziwa chałwa być powinna. Lista składników długa nie jest, bo są na niej tylko dwie pozycje :) Poza tym zrobienie domowej chałwy nie zajmie Wam więcej czasu jak pójść do sklepu i kupienie jej :) No, może jednak trochę dłużej, bo trzeba poczekać, aż chałwa się zestali, ale warto robić ją samemu w domu! :)




DOMOWA CHAŁWA
ok. 250g chałwy


200g łuskanego białego sezamu (użyłam sezamu BIO Fresano - mozecie kupić go TUTAJ)
50ml syropu klonowego (lub syropy ryżowego/z agawy)

Sezam wsypujemy do misy miksera i miksujemy do momentu uzyskania wilgotnych okruszków - nie wystarczy zmiksować go na suchą "mąkę" - po otrzymaniu "mąki" miksujemy jeszcze trochę, aż sezam puści trochę tłuszczu. Następnie przekładamy sezam do miski, dodajemy partiami syrop klonowy i wyrabiamy masę rękami (tak jest najłatwiej i najefektywniej, a potem ręce pachną sezamowo ♥ :)). Powinniśmy otrzymać zbitą masę, dającą się ugniatać. Przygotowujemy formę - wykładamy prostokątne naczynie papierem do pieczenia, wykładamy do niego masę chałwową i ciasno dociskamy. Wkładamy całość do lodówki na ok. 1h, aby chałwa się zestaliła, po tym czasie kroimy ostrym nożem na kawałki. Smacznego! :)



PRZYGOTOWAŁAŚ/EŚ TEN PRZEPIS?
BĘDZIE MI MIŁO, JEŚLI PODZIELISZ SIĘ JEGO ZDJĘCIEM I OPINIA! :)
WYŚLIJ JE NA anytrami@o2.pl
NASTĘPNIE ZDJĘCIE ZOSTANIE OPUBLIKOWANE W SPECJALNEJ GALERII! :)

20 komentarzy:

  1. Tej chałwy to Ci zazdroszczę i to bardzo, bo mogłabym jeść kilogramami <3 chociaż do jej zrobienia nadal mi nie po drodze, ale założę się, że pewnego dnia się do tego zabiorę :) koduję w głowie, że przepis u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie ma to jak domowa chałwa!

    OdpowiedzUsuń
  3. W obliczu tego przepisu aż naprawdę głupio mi wyznawać, że... nie cierpię chałwy xd W dzieciństwie sezamki jak najbardziej okiej, ale chałwa - o wiele za bardzo zamulająca :P

    OdpowiedzUsuń
  4. w takich momentach ubolewam nad nieposiadaniem dobrego miksera, mój aktualny ma problem z.. ze wszystkim w sumie xd :D ale jak tylko pojawi się nowy, robię <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdecydowanie jesteśmy miłośniczkami chałwy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. No w końcu się doczekałam! Uwielbiam chałwy i jak tylko będę miała tylko więcej czasu to na pewno zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny przepis i blog :) Obserwuję i zapraszam do mnie www.kuchnialukasza.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Domowa chałwa - coś wspaniałego! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. super przepis, nie wiedzialam, ze az taki prosty ;-) skodzystam, dzieki ;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. prawdziwa chałwa jest zrobiona a i owszem z miażdżonego sezamu i z MIODU!!!!!! żadny tam syrop.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok. Mój blog jest blogiem z w e g a ń s k i m i przepisami, a miód nie jest wegański :)

      Usuń
    2. Ale w takim razie nie pisz, że "ma w sobie tylko to, z czego prawdziwa chałwa być powinna" - bo to nieprawda :-P

      Usuń
  11. Anonimowy21:16

    "Z moich obserwacji wynika, że chałwę albo się kocha, albo nienawidzi... :) Do której grupy należycie? Jeśli o drugiej - to przepis w 100% dla Was! Jeśli do pierwszej...spróbujcie domowej chałwy, a być może zmienicie o niej zdanie :) "

    Chyba miało być:
    Z moich obserwacji wynika, że chałwę albo się kocha, albo nienawidzi... :) Do której grupy należycie? Jeśli do pierwszej - to przepis w 100% dla Was! Jeśli do drugiej...spróbujcie domowej chałwy, a być może zmienicie o niej zdanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taaak, dzięki za uwage, poprawiłam :)

      Usuń
  12. na pewno spróbuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. o ciekawe :) wykorzystam na urodziny przyjaciółki, to chyba największa fanka chałwy jaką znam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Anonimowy14:57

    Czy zamiast syropu klonowego , moze byc miod , jesli tak , to w jakiej proporcji ?

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja kocham chałwę.. ale raz mi już nie wyszła... może następnym razem :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Chałwa jest świetna, a zrobiona samemu w domu świetna x2! :) Dzięki za przepis.

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o tym przepisie?

INSTAGRAM @plantbasedmartyna