czwartek, 26 listopada 2015

makaron z ajvarem i sma偶onym tofu


Jedli艣cie kiedy艣 ajvar? Je艣li tak, na pewno ju偶 macie na jego temat swoje zdanie i znacie jego smak, ale pewnie znajdzie si臋 kilka os贸b, kt贸re ajvaru nigdy nie jad艂y...Jak ja - dop贸ki nie spr贸bowa艂am TEGO z Kuchni 艢wiata :) Co to jest ajvar, z czego powstaje? Jest to pasta warzywna z papryki, bak艂a偶an贸w, z dodatkiem pomidor贸w, czosnku i przypraw (s贸l, pieprz, chili). Pochodzi z kuchni serbskiej i jest popularny szczeg贸lnie na Ba艂kanach. Skoro ju偶 wiecie czym jest ajvar zapraszam na przepis z jego u偶yciem! :)




Ajvar jest dost臋pny w wersji 艂agodnej, 艣rednio-ostrej i ostrej. Ja u偶y艂am ostrej i musz臋 przyzna膰, 偶e ta wersja jest na prawd臋 bardzo pikantna! Polecam j膮 wi臋c wszystkim fanom ostrych smak贸w :) Je艣li wolicie 艂agodniejsze dania wystarczy wybra膰 ajvar 艂agodny lub 艣rednio-ostry :)



MAKARON Z AJVAREM I SMA呕ONYM TOFU
2 porcje


130g ulubionego makaronu (u偶y艂am bezglutenowego - kukurydzianego)
100-150g ajvaru (u偶y艂am ostrego)
kostka tofu marynowanego (250g)
s贸l, pieprz do smaku
2 艂y偶ki oleju
kilka 艂y偶ek posiekanej natki pietruszki lub koperki

Tofu kroimy w kostk臋, opr贸szamy sol膮 i pieprzem. Na patelni rozgrzewamy olej i smazymy tofu do zez艂ocenia. Makaron gotujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu. Nast臋pnie 艂膮czymy razem makaron, tofu, ajvar i natk臋 lub koperek (zostawiaj膮c troch臋 do dekoracji). Smacznego! :)


PRZYGOTOWA艁A艢/E艢 TEN PRZEPIS?
B臉DZIE MI MI艁O, JE艢LI PODZIELISZ SI臉 JEGO ZDJ臉CIEM I OPINIA! :)
WY艢LIJ JE NA anytrami@o2.pl
NAST臉PNIE ZDJ臉CIE ZOSTANIE OPUBLIKOWANE W SPECJALNEJ GALERII! :)

9 komentarzy:

  1. wygl膮da bardzo smakowicie!

    OdpowiedzUsu艅
  2. Taak dawno nie jad艂am ajvaru, ju偶 ledwo pami臋tam ten smak, ale mam z nim raczej dobre wspomnienia :) No dobra, w tym przepisie i tak najbardziej podoba mi si臋 tofu <3

    OdpowiedzUsu艅
  3. Mam to szcz臋scie 偶e mama robi domowy ajwar :>
    A z makaronem to go uwielbiam!

    OdpowiedzUsu艅
  4. Ja ajwar zajadam na kanapkach, ale koniecznie musz臋 spr贸bowa膰 Twojego pomys艂u i wymiesza膰 go z makaronem :)

    OdpowiedzUsu艅
  5. nigdy go nie jad艂am, a patrz膮c na ten makaron mam na niego tak wielk膮 ochot臋 <3

    OdpowiedzUsu艅
  6. Wszystkie sk艂adniki s膮 - trzeba zrobi膰!:)

    OdpowiedzUsu艅
  7. Ajvaru te偶 nigdy nie jad艂y艣my a s艂yszymy o nim coraz wi臋cej :D Oj kusisz :D

    OdpowiedzUsu艅
  8. Bardzo podoba mi si臋 to po艂膮czenie :) Uwielbiam jak sos tak fajnie oblepia makaron, ale go nie przyt艂acza :) A kukurydziany to m贸j ulubiony ostatnio :)

    OdpowiedzUsu艅
  9. Ja ajwaru u偶ywa艂am jako pasty kanapkowej ;) Ale jest pyszny.

    OdpowiedzUsu艅

Co s膮dzisz o tym przepisie?

INSTAGRAM @plantbasedmartyna