poniedziałek, 14 grudnia 2015

ajvarowe kotlety z ciecierzycy


Kolejny przepis z wykorzystaniem ajvaru :) Tym razem postanowiłam trochę pokombinować i wpadłam na pomysł...kotletów z tą właśnie pyszną pastą :) Całość wyszła bardzo smaczna - na prawdę polecam to połaczenie! Ciecierzyca świetnie współgra z paprykowymi aromatami :) Oprócz ajvaru dodałam do masy jeszcze wędzoną paprykę, aby wzmocnić paprykowy smak. Kotlety jadłam z kaszą jaglaną i gotowanym na parze brokułem, ale świetnie sprawdzą w bułce jako wege burger! ♥





AJVAROWE KOTLETY Z CIECIERZYCY
3-4 kotlety 


240g gotowanej ciecierzycy (można użyć ciecierzycy z puszki)
2-3 łyżki ajvaru Kuchnie Świata (użyłam ostrego)
sól, pieprz czarny, kurkuma, inne przyprawy - do smaku
ew. łyżka mąki - jeśli masa będzie rzadka

Ciecierzycę i ajvar blendujemy na gładką masę. Dodajemy przyprawy (i opcjonalnie mąkę) i mieszamy dokładnie. Z masy formujemy 3-4 kotlety, które układamy na blachę do pieczenia i pieczemy ok. 15-20 minut w 180*C. Następnie obracamy je na drugą stronę i pieczemy jeszcze ok. 5 minut. Można je również usmażyć z użyciem oleju. Podajemy z ulubionymi dodatkami. Smacznego! :)

PRZYGOTOWAŁAŚ/EŚ TEN PRZEPIS?
BĘDZIE MI MIŁO, JEŚLI PODZIELISZ SIĘ JEGO ZDJĘCIEM I OPINIA! :)
WYŚLIJ JE NA anytrami@o2.pl
NASTĘPNIE ZDJĘCIE ZOSTANIE OPUBLIKOWANE W SPECJALNEJ GALERII! :)

3 komentarze:

  1. Świetny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Coraz więcej blogów kusi nas ajvarem ale my jeszcze nigdy go nie jadłyśmy :P A gdzie tutaj kotlety z nim zrobione :P

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o tym przepisie?

INSTAGRAM @plantbasedmartyna