sobota, 26 listopada 2016

hummus dyniowy. czyli odkrycie jesieni!


Znów dyniaaaaaaa! :) Tym razem w wytrawnej odsłonie. W tamtym sezonie niestety nie udało mi się zrobić dyniowego hummusu, jednak w tym roku już nie odpuściłam i jakiś czas temu ukręciłam hummus z dodatkiem dyni. Muszę Wam powiedzieć, to jeden z lepszych jakie jadłam ♥ Dynia idealnie pasuje do ciecierzycy i pasty tahini! Uwielbiam hummus za to, że można stworzyć tyle wersji smakowych tej pasty i każda z nich jest lepsza od poprzedniej! :) Dalej mamy jesień, dalej mamy dynie w sklepach więc nie ma na co czekać tylko trzeba brać się za miksowanie dyniowego hummusu! Uwaga - jest uzależniający ;) Jaki Wasz ulubiony smak hummusu? Robicie hummus z dodatkami, czy może pozostajecie wierni klasycznej wersji? ;)









HUMMUS DYNIOWY
ok. 400-500g pasty


200g ugotowanej na bardzo miękko ciecierzycy (zostawcie odrobinę wody z gotowania)*
150g puree z dyni >>PRZEPIS<<
50g tahini >>PRZEPIS<< 
70-120g wody z gotowania ciecierzycy (w zależności od gęstości puree oraz od pożądanej konsystencji hummusu)
przyprawy: sól, pieprz, kurkuma, kumin do smaku
sok z 1/2 cytryny 
2-3 ząbki czosnku, przeciśnięte przez praske

W mikserze umieszczamy ciecierzycę, puree, tahini, część wody z gotowania ciecierzycy, sok z cytryny oraz przeciśnięty czosnek i miksujemy na gładką masę. Następnie dodajemy resztę wody regulujac konsystencję aby otrzymać taką, jaki hummus najbardziej lubimy (ja zazwyczaj robię go tak, aby był "pół-gęsty" :)). Na koniec doprawiamy do smaku. Przechowujemy w szczelnie zamkniętym pojemniku/słoiku w lodówce do 5 dni. Smacznego! :)


PRZYGOTOWAŁAŚ/EŚ TEN PRZEPIS?
BĘDZIE MI MIŁO, JEŚLI PODZIELISZ SIĘ JEGO ZDJĘCIEM I OPINIA! :)
WYŚLIJ JE NA anytrami@o2.pl
NASTĘPNIE ZDJĘCIE ZOSTANIE OPUBLIKOWANE W SPECJALNEJ GALERII! :)

13 komentarzy:

  1. Hummus uwielbiam, ale dyniowego nie jadłam i nie robiłam. Będę musiała się zmobilizować, bo wygląda naprawdę genialnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyszedł przepyszny! Dziękuję za ten przepis. :) https://jaglusia.wordpress.com/2016/11/27/dorsz-w-migdalach-z-sosem-winnym/

    OdpowiedzUsuń
  3. Dyniowy jadłam tylko w knajpie - był pyyycha:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Będę tęsknić za dynią. Ale dopiero jak skończy się mus dyniowy wypełniający zamrażalnik ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. musi byś przepyszny! bardzo lubię dynię a tradycyjny hummus uwielbiam więc to idealny przepis dla mnie:) bardzo apetyczne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  6. Też niedawno robiłam hummus z dodatkiem dyni - jest świetny :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Smakowicie wygląda :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten kolor mnie urzeka .. :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię hummus z dodatkami! Twój zapowiada się na prawdę pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. O matko! Na to bym nie wpadła, a mocno żałują, bo dynię uwielbiam! Szkoda, że nie mam już żadnej pod ręką, bo z chęcią bym zrobiła taki hummus! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam hummus i tym podobne pasty. :) Robiłam już z dynią tej jesieni - świetnie komponuje się kolorystycznie i smakuje obłędnie. Dziś u mnie było zielono - 5 słoiczków różnych past. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiamy jeść pieczoną dynię posmarowaną hummusem ale razem tek jest nie miksowałyśmy :D Extra :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Dynia i hummus...moje dwie wielkie miłości ! :D

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o tym przepisie?

INSTAGRAM @plantbasedmartyna