piątek, 18 września 2015

granola speculoos


Ta mieszanka wpasowuje się jeszcze w świąteczne klimaty, ale szczerze mówiąc - smakuje dobrze o każdej porze. Czy to grudzień, czy styczeń...pewnie i w lipcu smakowałaby tak samo wybornie :) Pomysł na taką granolę zrodził się we mnie jeszcze przed świętami. Musiałam tylko dorwać oryginalne ciastka Speculoos. Gdy nadarzyła się ku temu okazja od razu je kupiłam i spełniłam granolową zachciankę :) Podpowiem Wam - ja kupiłam te ciastka w Lidlu, jeszcze przed Świętami więc szczerze mówiąc nie wiem czy teraz będą tam jeszcze dostępne, ale możecie użyć innych korzennych herbatników :)







GRANOLA SPECULOOS
 ok. 550g granoli


250g płatków owsianych
80g ciastek Speculoos (często są wegańskie, ale przeczytajcie skład)
40g suszonej żurawiny  
40g suszonych śliwek    
30g rodzynek              
40g migdałów                                                        
30g orzechów włoskich
100g syropu klonowego
50ml soku jabłkowego (lub mleka roslinnego/innego soku)
2 łyżeczki domowej przyprawy do piernika

Rozgrzewamy piekarnik do 160*C. Orzechy i suszone owoce siekamy. Ciastka kruszymy (lub również siekamy :)). W garnuszku rozpuszczamy miód i sok. Płatki owsiane mieszamy z orzechami, przyprawą i rozpuszczonym miodem. Rozkładamy masę z płatków na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, wkładamy do piernika i pieczemy ok. 30-40 minut, co 10 minut mieszając, aby granola się nie spaliła, a równomiernie upiekła. Po ostudzeniu mieszamy z suszonymi owocami i ciastkami. Przechowujemy w szczelnie zamkniętym pojemniku. Smacznego! :)


PRZYGOTOWAŁAŚ/EŚ TEN PRZEPIS?
BĘDZIE MI MIŁO, JEŚLI PODZIELISZ SIĘ JEGO ZDJĘCIEM I OPINIA! :)
WYŚLIJ JE NA anytrami@o2.pl
NASTĘPNIE ZDJĘCIE ZOSTANIE OPUBLIKOWANE W SPECJALNEJ GALERII! :)

3 komentarze:

  1. Magdalena Kuchaja13:05

    granola wygląda naprawdę kusząco! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kat Lisek13:05

    Kurczę wygląda tak pięknie, że chyba już wiem co moja mama dostanie na walentynki :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Angelika i Monika Candy Pandas13:05

    Szkoda, że tych ciastek nie dostanie się przez cały rok :/

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o tym przepisie?

INSTAGRAM @plantbasedmartyna