piątek, 18 września 2015

brzoskwinie w korzennym syropie z..whiskey



Tego nie miałam w planach. Ale kiedy dostałam 5kg brzoskwiń coś z nimi zrobić trzeba było. Szczerze mówiąc nie miałam ochoty na dżem. Chciałam zrobić "coś innego". A wtedy na myśl przyszły mi brzoskwinie w syropie. Kolejny problem - to jest "za zwykłe"... Zaraz, zaraz, gdyby tak dodać cynamon, goździki, anyż, hmmm, to może być dobre! O, a tam z tyłu szafki stoi whiskey, której nikt nie pije - to będzie fajne połączenie! I tak mniej więcej powstały te brzoskwinie. Czyli zupełnie spontanicznie. Ale wiecie co Wam powiem? Czasami te spontaniczne, improwizowane przepisy wychodzą najlepsze! :) 





BRZOSKWINIE W KORZENNYM SYROPIE Z WHISKEY
4-5 słoików


ok. 1,5kg brzoskwiń
650ml wody
150ml whiskey
200g białego cukru
250g cukru trzcinowego
płaska łyżka cynamonu
kilka lasek cynamonu
kilka ziaren kardamonu
gwiazdki anyżu
goździki (nie mielone)
laska wanilii

Brzoskwinie obrać i pokroić - większe na ćwiartki, mniejsze na połówki, mniej więcej tak, aby wszystkie kawałki były równe. W garnku wymieszać cukry i dodać przyprawy (z wanilii wyskrobać ziarenka - ale laskę też można wrzucić!), następnie wlać wodę i whiskey, wymieszać i zagotować. Gotować ok. 10 minut, lub do czasu aż syrop nieco zgęstnieje. Do gotującego się syropu wrzucić owoce i gotować ok. 5-10 minut w zależności od miękkości owoców. Do wyparzonych słoików wkładać kawałki brzoskwiń i zalewać syropem, zakręcać również wyparzonymi zakrętami, odwrócić do góry dnem i pozostawić do ostudzenia, lub po zakręceniu zapasteryzować słoiki w piekarniku (bezpieczniejsza opcja). Smacznego! :)

PRZYGOTOWAŁAŚ/EŚ TEN PRZEPIS?
BĘDZIE MI MIŁO, JEŚLI PODZIELISZ SIĘ JEGO ZDJĘCIEM I OPINIA! :)
WYŚLIJ JE NA anytrami@o2.pl
NASTĘPNIE ZDJĘCIE ZOSTANIE OPUBLIKOWANE W SPECJALNEJ GALERII! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co sądzisz o tym przepisie?

INSTAGRAM @plantbasedmartyna