piątek, 18 września 2015

(nie tylko) świąteczne pierogi z kapustą i grzybami


Nie przepadam za kapustą kiszoną i daniami z jej udziałem. Pierogi zrobiłam głównie z myślą o Mamie, która bardzo je lubi (w sumie to Mama lubi każde pierogi! :D), a potem pomyślałam, że może i ja w końcu przełamię niechęć do kapusty i ich spróbuję. Cóż, tylnej części ciała mi nie urwały, ale sam fakt, że zjadłam ich podczas tych kilku dni Świąt ok. 10 o czymś świadczy :) Fanom kapuścianych smaków smakowały jeszcze bardziej, mama wyjadała mi je jeszcze gorące, dopiero co po ugotowaniu! :) Może skusicie się i zrobicie je na niedzielny obiad? ;) I w końcu udało mi się zrobić "falbankę" na pierogu! :D Nawet nie wiele ile razy próbowałam i wychodziło mi...niezidentyfikowane coś...



P.S. Wybaczcie niedopracowane zdjęcia, ale były robione podczas przygotowywania pierogów przed samą Wigilią, więc...





PIEROGI Z KAPUSTĄ I GRZYBAMI
ok. 40 pierogów


400g kapusty kiszonej, ugotowanej dzień wcześniej
40g suszonych grzybów
cebula
sól i pieprz do smaku

Grzyby moczymy przez noc, następnie gotujemy przez ok. 15 minut, studzimy i kroimy drobno. Kapustę również drobno kroimy. Cebulę siekamy w kostkę i podsmażamy na oleju do zezłocenia. Łączymy wszystkie składniki farszu, odciskamy z wody, a następnie doprawiamy do smaku.

350g mąki pszennej + ew. do podsypania (można użyć 300g pszennej i 50g pełnoziarnistej)
łyżeczka soli
łyżka oleju
200-230ml ciepła wody (ilość zależy od chłonności mąki i ciężko mi podać dokładną miarę, bo dolewałam stopniowo z czajnika i tak też polecam robić :)

Mąkę przesiewamy na stolnicę, robimy wgłębienie, dodajemy sól i olej, a następnie powoli, porcjami dolewamy wodę, najpierw łącząc ja z mąka za pomocą noża, a następnie wyrabiając ciasto rękami. Kiedy będzie już gładkie i plastyczne odkrajamy kawałek ciasta i rozwałkowujemy je. Szklanką wycinamy koła, na środek każdego nakładamy farsz i zlepiamy boki pieroga. Gotujemy we wrzącej lekko osolonej wodzie ok. 2 minuty od wypłynięcia. Smacznego! :)


PRZYGOTOWAŁAŚ/EŚ TEN PRZEPIS?
BĘDZIE MI MIŁO, JEŚLI PODZIELISZ SIĘ JEGO ZDJĘCIEM I OPINIA! :)
WYŚLIJ JE NA anytrami@o2.pl
NASTĘPNIE ZDJĘCIE ZOSTANIE OPUBLIKOWANE W SPECJALNEJ GALERII! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co sądzisz o tym przepisie?

INSTAGRAM @plantbasedmartyna