piątek, 18 września 2015

kotlety z batata i ciecierzycy


 W iście wiosennym kolorze :)
Pyszne, sycące, łatwe do wykonania, wegańskie. Można jeść je z dowolnymi dodatkami. Ja tym razem postawiłam na gotowaną fasolkę szparagową i...chutney "czarna porzeczka z morelą" od Luks Pomady, który oczywiście Wam polecam! Świetnie sprawdził się w roli dipu do kotletów, to było bardzo ciekawe połączenie smakowe :)






WEGAŃSKIE KOTLETY Z BATATA I CIECIERZYCY
 5 kotletów


150g batata
100g ugotowanej ciecierzycy (ja użyłam tej z puszki)
czubata łyżka mąki ziemniaczanej
pieprz ziołowy, czosnek, zioła, pieprz cayenne, sól - do smaku

Batata kroimy w kostkę i gotujemy do miękkości. W misie miksera umieszczamy ugotowanego batata, ciecierzycę i miksujemy do uzyskania gładkiej masy. Następnie dodajemy mąkę i mieszamy łyżką. Przyprawiamy do smaku. Z masy formujemy kotlety, układamy je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy ok. 30-40 minut w 200*C.
Zamiast pieczenia kotletów można obtoczyć je w bułce tartej i usmażyć z obu stron na oleju. Podawać z ulubionymi dodatkami. U mnie chutney "czarna porzeczka z morelą" :)
Smacznego! :)



PRZYGOTOWAŁAŚ/EŚ TEN PRZEPIS?
BĘDZIE MI MIŁO, JEŚLI PODZIELISZ SIĘ JEGO ZDJĘCIEM I OPINIA! :)
WYŚLIJ JE NA anytrami@o2.pl
NASTĘPNIE ZDJĘCIE ZOSTANIE OPUBLIKOWANE W SPECJALNEJ GALERII! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Co sądzisz o tym przepisie?

INSTAGRAM @plantbasedmartyna