sobota, 19 września 2015

masło migdałowe


W polskich sklepach trudno jeszcze o ten rodzaj masła orzechowe. Byłam bardzo ciekawa smaku, i gdy masło orzechowe mi się skończyło, to zamiast robić je po raz drugi zdecydowałam się spróbować masła orzechowego z innych orzechów niż ziemne. Migdałowa wariacja jest pyszna! Polecam wszystkim wielbicielom (i nie tylko :)) masła orzechowego! :)
Zrobiłam je z małej porcji, tak 'na spróbowanie' , ale Wam radzę od razu podwoić składniki! :)
Masło migdałowe trzeba miksować dłużej niż masło z orzechów ziemnych, ponieważ migdały mają mniej tłuszczu i wolniej go puszczają. Jednak nie traćcie cierpliwości, warto się 'pomęczyć' :) Z początku długo będzie to po prostu mąka migdałowa, ale potem zacznie się zlepiać i powstanie masło.









MASŁO MIGDAŁOWE
 3/4 małego słoiczka (na zdjęciu już trochę podjedzone :))


150g migdałów
3 łyżeczki cukru trzcinowego
spora szczypta soli

Migdały podprażyć na patelni, następnie przełożyć do miksera / blendera / malaksera / czy czegokolwiek co miksuje ;) i miksować do momentu uzyskania gładkiej, tłustej i lekko lejącej masy. Dodać cukier, sól i jeszcze przez chwilę zmiksować. Przełożyć do słoiczka i po ostudzeniu zakręcić. Smacznego!



PRZYGOTOWAŁAŚ/EŚ TEN PRZEPIS?
BĘDZIE MI MIŁO, JEŚLI PODZIELISZ SIĘ JEGO ZDJĘCIEM I OPINIA! :)
WYŚLIJ JE NA anytrami@o2.pl
NASTĘPNIE ZDJĘCIE ZOSTANIE OPUBLIKOWANE W SPECJALNEJ GALERII! :)

11 komentarzy:

  1. Bazyliowy mus21:55

    do tego gorąca grzaneczka!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ervisha21:55

    Ja jadłam masło migdałowe z Primavitki.. W składzie 99,99% migdałów i sól.. Coś pysznego, ale domowe na pewno smakuje lepiej ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Jusia ♥21:56

    Migdaly wielbie wiec to cos dla mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. niesia21:56

    *.* zakochałam się w tym c:

    OdpowiedzUsuń
  5. Mariola21:56

    Pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Paulina Pyrzewska21:57

    zrobię je jak wrócę z obozu, na pewno :)!

    OdpowiedzUsuń
  7. dariozka9121:57

    potwierdzam, jest pyszne! robiłam jakiś czas temu ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kinga Kornacka21:58

    Nie kuś tak! Mam szlaban na robienie maseł :(

    OdpowiedzUsuń
  9. Justyna Bąk21:58

    wygląda ciekawie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. teenager ;)21:58

    masło migdałowe to uwielbiam !

    OdpowiedzUsuń
  11. Marianne21:58

    moje ulubione ^^ ale domowego jeszcze nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o tym przepisie?

INSTAGRAM @plantbasedmartyna